اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش تفسیر مدل های یادگیری عمیق با الگوریتم های گرادیانی – پیش ثبت نام
مسیر آموزشی

آموزش تفسیر مدل های یادگیری عمیق با الگوریتم های گرادیانی – پیش ثبت نام

1 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo1/5
وضعیت قیمت: 1 تومان
داده کافی برای بررسی قیمت وجود ندارد

توضیحات

الگوریتم‌های گرادیانی مجموعه‌ای از روش‌های بهینه‌سازی هستند که برای یافتن نقاط بهینه یعنی حداکثر یا حداقل، در مسائل مختلف ریاضی و یادگیری ماشین به کار می‌روند. کارکرد این الگوریتم‌ها بر اساس محاسبه گرادیان (مشتق) تابع هدف است؛ از این گرادیان برای هدایت به سمت نقطه‌ای که تابع بهینه می‌شود، استفاده می‌کنند. در مورد گرادیان، می‌توانیم بگوییم که نشان‌دهنده جهت و میزان تغییر تابع هدف نسبت به متغیرهای ورودی است و در الگوریتم‌های گرادیانی از این جهت برای کاهش یا افزایش تابع هدف بهره‌برداری می‌شود. زمانی که توسعه‌دهنده یک الگوریتم یادگیری عمیق، از نحوه عملکرد مدل بر روی یک ورودی خاص اطلاعات کافی نداشته باشد، اصلاح خطاهای مدل و بهبود آن برای وی دشوار خواهد بود. از طرفی کاربر نهایی نیز با درک نحوه عملکرد مدل می‌تواند با اطلاعات بیشتر به مدل اعتماد کرده و راحت‌تر آن را بپذیرد. الگوریتم‌های مبتنی بر گرادیان با امکان اعمال بر مدل‌های معروف و به‌روز در حوزه متن و تصویر می‌توانند چنین امکانی را ایجاد کنند. در این آموزش پس از آشنایی با اهمیت تفسیرپذیری در هوش مصنوعی، به کاربردهای الگوریتم مبتنی بر گرادیان در دو حوزه متن و تصویر می‌پردازیم. ابتدا یک نمونه مثال عملی از تشخیص تصویر با مدل YOLO پیاده‌سازی شده، سپس پس از آشنایی با نحوه کار و تئوری مدل (Gradient-weighted Class Activation Mapping(Grad-CAM، این مدل بر روی خروجی تولیدشده توسط YOLO برای تصویر ورودی اعمال خواهد شد تا با بررسی خروجی تولیدشده به صورت Feature Map، عملکرد مدل شفاف‌تر شود. در ادامه پس از پیاده‌سازی یک مدل پرسش و پاسخ متنی با استفاده از مدل BERT تئوری مربوط به الگوریتم Layer Integrated Gradients بررسی شده و بر روی خروجی تولیدشده توسط BERT اعمال می‌شود.
دوره آموزش تفسیر مدل های یادگیری عمیق با الگوریتم های گرادیانی – پیش ثبت نام دوره‌ای با امتیاز نهایی 1 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره می‌باشد که در فرادرس توسط مدرسین فرادرس مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 1 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش تفسیر مدل های یادگیری عمیق با الگوریتم های گرادیانی – پیش ثبت نام را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی