وبلاگ دوره‌بین
3 توصیه طلایی کسب درآمد از خوشنویسی!

3 توصیه طلایی کسب درآمد از خوشنویسی!


فهرست مطالب
  • مقدمه
  • ایده های کسب درآمد از خوش نویسی
  • چگونه از خوشنویسی کسب درآمد کنیم؟
  • نکات مهم برای کسب درآمد از طریق خوشنویسی

مقدمه

مهارت خوش‌نویسی و خطاطی دارید اما راه کسب درآمد از خوش نویسی رو نمی‌دونید؟ یا شاید به خوش‌نویسی علاقه‌مندید و قصد یادگیری دارید اما قبلش می‌خواید راجع به کسب درآمد از طریق خوشنویسی تحقیق کنید. در حال حاظر میزان درآمد خوش‌نویسی اکثر هنرمندان پایین هست. برای اینکه هنرمند بتونه کسب درآمد از طریق خوشنویسی داشته باشه، باید با پیشنهادها وسفارشات‌ متنوعی روبه‌رو بشه. اما چطور برخی هنرمندان، با کارهای هنری پرفروش خودشون از راه خوش‌نویسی امرار معاش می‌کنن و حتی درآمد بالایی هم دارن؟

مثل هر شغل دیگه‌ای که به تجارت مربوطه، بخشی از درآمد به کیفیت کار و بخشی هم به بازاریابی و راه فروش بستگی داره. خوش‌نویسی و هر هنر دیگه‌ای، از این قاعده مستثنی نیستن. اگه قصد دارید از خوش‌نویسی چه به عنوان شغل اصلی و چه به عنوان شغل فرعی یا شاید شغلی که مناسب دوران بازنشستگی هست کسب‌ درآمد کنید، باید با 3 توصیه طلایی در خوشنویسی شامل ایده‌ها، راه‌های فروش و نکات کسب درآمد از خوش نویسی آشنا باشید! پس همراه ما باشید تا این 3 توصیه رو به طور کامل شرح بدیم.

 

ایده‌های کسب درآمد از خوش نویسی

1. فروش تابلو خوش‌نویسی

2. معرق خوش‌نویسی

3. میناکاری خوش‌نویسی

4. سوخت معرق پوست

5. صنایع دستی به همراه خوش‌نویسی 

6. قلم‌زنی خوش‌نویسی و مشبک فلز

7. منبت خوش‌نویسی

8. سوخته‌نگاری خوش‌نویسی

9. کسب درآمد از طریق آموزش خوشنویسی (آموزش خوشنویسی در مدارس و دانشگاه ها و آموزش به صورت آنلاین)

10. خوشنویسی در گرافیک با نرم‌افزارهایی مانند Adobe Photoshop ،CorelDraw Graphic و Adobe Illustrator

 

چگونه از خوشنویسی کسب درآمد کنیم؟

1. فروش در سایت‌های ایرانی

در حال حاضر یکی از بهترین راه های کسب درآمد از خوشنویسی، فروش در سایت‌های ایرانی هست. چون باعث افزایش تمایل مردم به خرید اینترنتی میشه، حق کمیسیون سایت‌های فروش آنلاین نسبت به گالری‌ها کمتره، احتمال خرابی آثار هنری به هنگام جا‌به‌جایی تقریباً صفر هست و تعداد بیشتری از افراد نسبت به کسانی که به گالری‌ها میرن می‌تونن آثار شما رو ببینن.

2. فروش در نمایشگاه‌ها و گالری‌ها

در طول سال می‌تونید آثارتون رو در نمایشگاه‌ها و گالری‌های زیادی به نمایش بذارید. حتی برخی اوقات نمایشگاه‌ها و گالری‌ها، فراخوان نمایشگاه گروهی میدن. این فرصت خوبی برای نمایش آثارتون هست. همچنین برخی از این گالری‌ها درصد کمیسیون به‌صرفه‌ای از شما می‌گیرن.

3. فروش در سایت و پیج شخصی

امروزه هیچ چیز برای شناخته شدن، بهتر از شبکه‌های اجتماعی نیست. بهترین راه و ارزان‌ترین راه برای فروش آثارتون، پیج شخصی هست. از زدن سایت شخصی خودتون هم غافل نشید. زدن یک سایت با سئوی خوب که در 10 سایت اول سرچ گوگل باشه به شناخته شدن و فروش آثارتون کمک می‌کنه. اگه در کنار سایت‌تون پیج هم داشته باشید، عالی میشه. چرا که هر دوی اون‌ها کنار هم تاثیر زیادی در فروش آثار شما خواهند داشت.

4. فروش آثار هنری در خارج از کشور

فروش آثار هنری در خارج از کشور همیشه از اهداف بزرگ هنرمندان بوده. چرا که به خاطر اوضاع اقتصادی کشورمون، درآمد بیشتری از فروش آثارشون در ایران، به دست میارن. همچنین با شناخته‌تر شدن، راه خودشون رو به گالری‌های بزرگتر و نمایشگاه‌های بین‌المللی و حتی حراجی‌ها، باز می‌کنن. برای شرکت در این نمایشگاه‌ها، هم می‌تونید شخصاً اقدام کنید و هم می‌تونید به واسطه گالری‌داران ایرانی، آثارتون رو در خارج از کشور به فروش برسونید.

5. فروش در حراج ‌های خوش‌نویسی

در ایران حراج خوش‌نویسی‌ای وجود داره به نام حراج باران. چهارمین دوره این حراج، نزدیک به 26 میلیارد تومان فروش داشته! کافیه عکس آثار هنری خودتون رو به همراه اطلاعات به ایمیل موجود در سایت‌شون، ارسال کنید. آثار شما توسط کارشناسان بررسی میشه و اگه اثر شما معیارهای لازم رو داشت، در حراجی شرکت داده میشه.

6. کسب درآمد از خوش نویسی به صورت دلاری

برای اینکه از فروش آثارتون درآمد دلاری داشته باشید، می‌تونید آثار خودتون رو در نمایشگاه‌های خارجی، فروش در سایت‌ها و گالری‌های آنلاین خارجی به فروش برسونید.

 

نکات مهم برای کسب درآمد از طریق خوشنویسی

1. ماشین تحریر نباشید

وقتی یک متن رو بیش از چند بار خطاطی می‌کنید، اون اثر دیگه حس و حال اولین خطاطی رو نداره. پس سعی کنید کارتون به حالت یکنواختی و تکرار نروه. هرچی کارهاتون دلی‌تر و خاص‌تر باشه خریداران بیشتری خواهید داشت. اما وقتی فقط به سفارشات و رفع مسئولیت اهمیت می‌دید مثل یک کامپیوتر و دستگاه پرینتر می‌شید و اثری که خلق می‌کنید، تکراری و بدون هیچ حس و حالی میشه.

2. متنی که خطاطی می‌کنید رو عمیقاً درک کنید

اگه مصراع یا بیتی از یک شعر رو خوش‌نویسی می‌کنید، مفهوم تون شعر رو هم بدونید. چون وقتی یک متن رو با آگاهی کامل خطاطی می‌کنید، این برای هر تماشاگری قابل حس هست. تماشاگر می‌فهه که شما صرفاً یک متن رو مثل یک پرینتر کپی نکردید بلکه عمیقاً و قلباً این متن رو خطاطی کردید. 

3. در مسابقات و جشنواره های خوش‌نویسی شرکت کنید

هر ساله جشنواره‌ها و مسابقاتی با موضوع آزاد و یا موضوعات خاص برگزار میشن. بهتره در این مسابقات و جشنواره‌ها شرکت کنید. چون اگه رتبه بیارید، هم نزد استادان و هنرمندان به نام شناخته می‌شید و هم طی این مسابقات و جشنواره‌ها دوستان و تجربه‌های جدید کسب می‌کنید و مستقیم یا غیر مستقیم اسم و هنرتون رو تبلیغ می‌کنید.

4. سبک شخصی خودتون رو داشته باشید

خریداران مخصوصاً کسانی که در حراج خرید می‌کنند، سبک کاری مستقل هنرمند، براشون خیلی مهم هست. این خیلی مهمه که هنرمند از سبک‌های دیگه تقلید نمی‌کنه و سبک شخصی خودش رو داره. طبیعتاً افرادی که سبک مستقلی دارن، درآمد خطاطی‌شون هم خوب هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با اساتید و دوره‌های این هنر زیبا، پیشنهاد می‌کنیم به بهترین دوره‌های آموزش خوش‌نویسی و نستعلیق مراجعه کنی!

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی