وبلاگ دوره‌بین

٣ سوت تا کسب درآمد از اتوکد AutoCAD

٣ سوت تا کسب درآمد از اتوکد AutoCAD


فهرست مطالب
  • چگونه یک اتوکد کار حرفه ای شویم؟
  • بازار کار اتوکد
  • کسب درآمد از اتوکد

اتوکد (AutoCAD)، یکی از نرم‌افزارهای پر کاربرد شرکت Autodesk هست که در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک و... برای ترسیم نقشه‌های دو بعدی و ترسیمات سه بعدی از اون استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم به بازار کار اتوکد و روش‌های کسب درآمد از این نرم‌افزار محبوب و قدرتمند بپردازیم. 

 

چگونه یک اتوکد کار حرفه ای شویم؟

اولین قدم برای اینکه بتونید از طریق نرم ‌افزار اتوکد کسب درآمد کنید و به بازار کار راه پیدا کنید این است که یک اتوکد کار حرفه‌ای باشید و دانش لازم برای فعالیت در این حوزه‌ رو کسب کرده باشید. امروزه دانش نرم‌افزاری یکی از عوامل مهم در ورود به بازار کار هست که با بالا بردن دانش خود و آموزش نرم‌افزارهای مرتبط با هر رشته می‌تونید از طریق نرم‌افزار‌های مختلف در بازار کار کسب درآمد کنید که همه‌ی اینا‌ها ملزم به یادگیری اصولی نرم‌افزار‌ها هست. ابتدا باید با مفاهیم ابتدایی و اولیه نرم‌‌افزار آشنا بشید که برای این‌ کار می‌تونید از طریق آموزش‌های رایگانی که در اینترنت و یا صفحات مجازی وجود داره و یا کلاس‌های حضوری و غیرحضوری و همچنین از طریق بهترین دوره های آموزشی به صورت صفر تا صد، نرم‌افزارهایی مانند اتوکد رو یاد بگیرید و با تمرین، تکرار و انجام پروژه‌های ساده و کوچک به همه‌ی دستورات تسلط پیدا کنید و بعد از مسلط شدن با گرفتن پروژه‌های بزرگ‌تر و آشنا شدن با چالش‌های کار و کسب مهارت و تجربیات مختلف برای ورود به بازار کار و کسب درآمد فعالیت خودتون رو آغاز کنید و از دانش و مهارت خود برای درآمدزایی استفاده کنید.

 

بازار کار اتوکد

امروزه ساختمان سازی رو به پیشرفته و این یکی از عوامل افزایش پروژهای عمرانی هست. همونطور که گفتیم، نرم‌افزار اتوکد یکی از نرم‌افزارهای پایه برای انجام ترسیمات و نقشه‌ها در رشته‌های معماری و عمران است که برای انجام پروژه‌‌ها از اون زیاد استفاده میشه و بسیاری از دفاتر معماری و عمران برای ترسیم نقشه‌ها و حتی طراحی پروژه‌ها نیاز به یک اتوکد کار حرفه‌ای دارند که در انجام ترسیمات در نرم‌افزار اتوکد بهشون کمک کنه. از دیگر کارهایی که از شما می‌خواهند با استفاده از نرم‌افزار اتوکد انجام بدید، ترسیم نقشه‌های فاز 1 و فاز 2 هست که می‌تونید در اتوکد انجام بدید و اما نکته قابل توجه دیگه در استفاده از نرم‌افزار اتوکد برای انجام ترسیمات به صورت سه بعدی هست که امروزه بیشتر افراد برای ارائه پروژه‌ها به کارفرما به جای ارائه طرح‌های دو بعدی به صورت سه بعدی پروژه‌های خودشون رو جهت درک بهتر به کارفرما ارائه می‌کنند که با نرم‌افزار اتوکد هم امکان انجام ترسیمات به صورت سه بعدی وجود داره که بعضی افراد از این قابلیت اتوکد استفاده می‌کنند. البته بسیاری از افراد برای ارائه به صورت سه بعدی از نرم‌افزارهای تخصصی در حوزه مدلسازی مانند تری‌دی‌مکس، اسکچاپ، رویت و... استفاده می‌کنند.

 

کسب درآمد از اتوکد

برای کسب درآمد از اتوکد پس از این که حرفه‌ای شدید و به همه دستورات اتوکد تسلط پیدا کردید و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار رو کسب کردید، از طریق استخدام در دفاتر معماری با انجام نقشه‌های فاز یک و فاز دو  و همچنین از طریق طراحی و ترسیم نقشه‌های دو بعدی و ترسیمات سه بعدی می‌تونید هم با استخدام در دفاتر معماری کسب درآمد کنید و هم می‌تونید برای کسب درآمد مستقل به صورت فریلنسینگ کار کنید و درآمد دلاری داشته باشید. به یاد داشته باشید برای کسب درآمد به صورت فریلنسینگ باید با سایت‌های فریلنسری و روش کسب درآمد از این راه به خوبی آشنا شده باشید. برای کسب درآمد از اتوکد راه های دیگه‌ای مانند شروع یک پروژه وجود داره که شما به صورت مستقل کار رو آغاز کنید و برای خودتون کار کنید که این روش مستلزم داشتن سرمایه اولیه برای شروع کار هست.
این نرم‌افزار در همه‌ی حوزه‌ها کاربرد نداره. به یاد داشته باشید که تخصص و دانش نرم‌افزاری، این روزها در بسیاری از حوزه‌ها برای کسب درآمد به شما خیلی می‌تونه کمک کنه؛ پس سعی کنید دانش و مهارت‌تون رو افزایش بدید.  

همچنین می‌تونید با تهیه دوره های آموزشی اتوکد، این نرم‌افزار رو یاد بگیرید و یک اتوکد کار حرفه‌ای بشید و کسب درآمد کنید:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی