وبلاگ دوره‌بین
۵ روش اصولی کسب درآمد از سئو

۵ روش اصولی کسب درآمد از سئو


فهرست مطالب
  • کسب درآمد از سئو را از کجا شروع کنم؟
  • ارائه خدمات سئو
  • وبلاگ نویسی
  • آموزش
  • فروش نرم افزار سئو و ابزار سئو
  • سفارش محتوا بگیرید و انجام دهید!

امروزه با پیشرفت در حوزه تکنولوژی و کسب درآمد عموم مردم از این مسیر، نیاز افراد به سئو و روش های بیشتر دیده شدن در فضای مجازی هم افزایش پیدا کرده و بسیاری از جوانان به دنبال اون هستن که به عنوان یک متخصص سئو مشغول به کار شوند. پس اگر شما هم می‌خواهید به این شغل نوین وارد بشید و راه‌های کسب درآمد از اون رو بلد نیستید در این مقاله با ما همراه باشید.

 

کسب درآمد از سئو را از کجا شروع کنم؟

کسب در آمد از سئو را از خودتون شروع کنید.

 ابتدا به شرایط خودتون نگاه کنید و خودتون رو آماده راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی کنید. افراد بدون آماده کردن تفکر خود به دنبال ساختن کسب و کار اینترنتی هستن که محال.

همانطور که دید کسب درآمد از سئو راه های زیادی دارد اما قبل از اون باید به این نکته بسیار بسیار مهم توجه کنید که بدون رعایت اصول اولیه کسب و کار، به هیچ عنوان موفق نمی‌شید.

اصولی مثل صداقت در کار، صبر و ممارست، علاقه به یادگیری، اهل عمل بودن و نداشتن طمع.

وقتی موارد فوق رو در خودتون ایجاد کردید حالا وقت پرداختن به موارد تکنیکی هست. وقتی تکنیک های سئو رو آموختید باید دو آیتم علاقه و تخصص رو در نظر بگیرید و یک روش درآمدزایی را انتخاب کنید.

علاقه: برای کسب درآمد از سئو قبل از هر چیز باید فکر کنید به کدام حوزه سئو علاقه‌مند هستید؟ مثلا اگر اهل تعامل و کار فروشندگی هستید پیشنهاد من مشارکت در فروش است یا اگر به نوشتن علاقه داید حوزه سئو نویسی رو به شما پیشنهاد می‌کنم.

امکانات و تخصص: مورد مهم بعدی که باید در نظر بگیرید امکانات حال حاضرتون هست. مثلا:

 

• اگر در حوزه خاصی تخصص دارید میتوونید کار وبلاگ نویسی را شروع کنید که درآمدهای فوق‌العاده‌ای به همراه دارد.

 

• اگر برنامه نویس هستید قطعا ساخت ابزار سئو و نرم افزار سئو مناسب شما هست.

 

ارائه خدمات سئو

 

اگه یک سئوکار حرفه‌ای بشید، می‌تونید خدمات سئوی مربوط به وبسایت‌های مختلف رو در دست بگیرید. می‌تونید به کسب و کارهای مختلف در زمینه سئو، آنالیز سایتشون و حتی انجام کارهایی که باعث بشه، وبسایت اونها در نتایج اول گوگل قرار بگیره، خدماتی رو ارائه بدید. این کار رایج‌ترین روش کسب درآمد از سئو هست.

 

وبلاگ نویسی

شما می‌تونید یک وبلاگ قوی راه‌اندازی کرده و با این روش درآمدزایی کنید. وبلاگی که در رتبه‌های بالا قرار می‌گیره، در نهایت مکانی برای قرار دادن رپورتاژ وبسایت‌های مختلف میشه که درآمد بالایی را برای شما به دنبال دارد.

 

آموزش

از اونجایی که این‌ روزها نیاز به داشتن یک وبسایت و قرارگیری اونها در صفحات اول بیشتر از قبل شده، افراد زیادی به دنبال یادگیری سئو هستن تا بتونن اون رو به عنوان یک شغل برای خودشون انتخاب کنن. بنابراین می‌تونید با آموزش دادن تجربه خود به افراد مختلف از این روش نیز به عنوان راهی برای کسب درآمد از سئو استفاده کنید.

حتی به راحتی و بدون نیاز به هیچ ابزار اضافه‌ای می‌توانید یک ویدئوی آموزشی بسازید. محصولی که بتونید به خوبی هر آنچه که در زمینه سئو نیازه رو در اختیار مخاطبان قرار بده. سپس با فروش این ویدئوهای آموزشی به راحتی درآمد زیادی را ایجاد کنید.

 

فروش نرم افزار سئو و ابزار سئو

اگر شما برنامه‌نویس باشید با یادگیری سئو می‌تونید نرم‌افزارهایی درست کنید که عصای دست سایت‌ها برای سئو سایتشون باشه. بازار طراحی ابزار سئو در ایران بسیار خلوت و اکثر سئو کارها از ابزار خاجی استفاده می‌کنن. اگر شما بتونید ابزار مناسبی برای سئو سایت طراحی کنید می‌تونید به درآمدهای مناسبی برسید.

 

یکی از بهترین بازارها برای طراحی ابزار سئو، نوشتن افزونه‌های وردپرس هست. وردپرس یکی از محبوب ترین سایت سازهای جهان و افراد زیادی علاقه‌مند به آموزش سئو وردپرس هستن. اگر ایده‌ای برای طراحی ابزار سئو وردپرس ندارید می‌تونید از افزونه های خارجی سئو وردپرس ایده بگیرید و یا یکی از آن‌ها را ترجمه کنید و بفروشید.

 

سفارش محتوا بگیرید و انجام دهید!

 

روش دیگر کسب درآمد از گرفتن سفارش هست. به این صورت که وبسایت های دیگر به شما موضوع می‌دن و شما براشون یک مقاله جامع و سئو شده مینویسید و به اون‌ها تحویل می‌دید. مبلغی که بابت اینکار دریافت می‌کنید چند ده برابر نوشتن یک مطلب معمولی برای یک سایت هست.

به عنوان مثال برای نوشتن یک مقاله 1000 کلمه افراد چیزی در حدود 10 تا 150 هزار تومان پرداخت می‌کنن. اما اگر کار شما عالی باشد احتمالا یک مطلب با این تعداد کلمه در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای شما درآمد خواهد داشت. (البته مطلبی که واقعا در گوگل رتبه بگیرد.)

در آخر هم اگر هنوز دوره سئو مناسبی پیدا نکردین، می توانید لیست بهترین دوره های سئو رو توی دوره بین پیدا کنید

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی

برچسب ها