وبلاگ دوره‌بین
6 مزیت شگفت انگیز فیگما (Figma)

6 مزیت شگفت انگیز فیگما (Figma)


فهرست مطالب
  • مقدمه
  • کاربرد و مزایای فیگما
  • بازار کار فیگما
  • جمع بندی و سخن آخر

مقدمه

نرم افزار فیگما (Figma) جزو ویرایشگرهایی هست که به منظور ساده و آسان کردن طراحی رابط کاربری (UI)، به بازار عرضه شده. نرم‌افزار فیگما یکی از بهترین محیط‌های انجام پروژه‌های گرافیکی به صورت گروهی هست. همچنین امکان استفاده از فیگما برای طراحی وب‌سایت، نرم افزارهای تلفن همراه، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از موارد دیگه رو دارید. این نرم ‌افزار علاوه بر استفاده به صورت اپلیکیشن، قابلیت استفاده به صورت نسخه تحت وب رو هم داره؛ به همین دلیل شما می‌تونید به سادگی در هر جا و مکانی به فایل‌های گرافیکی‌تون دسترسی داشته باشید تا باعث بالا رفتن بازدهی کاری شما بشه.

 

کاربرد و مزایای فیگما

1- امکان اجرای روی انواع سیستم عامل

فیگما روی انواع سیستم عامل از ویندوز گرفته تا لینوکس، اندروید و iOS به راحتی قابل اجراست. نرم افزار فیگما در قالب اپلیکیشن موبایل و نسخه وب  قابل دسترسی هست. تقریبا میشه گفت هیچ نرم افزار طراحی و توسعه رابط کاربری‌ای وجود نداره که چنین ویژگی‌ای داشته باشه!

2- امکان کار روی پروژه به صورت تیمی

Figma زیرساخت لازم برای همکاری در پروژه‌های مختلف رو فراهم می‌کنه. به این صورت که افراد می‌تونن همزمان با سیستم‌های شخصی خودشون روی یک پروژه کار کنن و با همکاری و کمک همدیگه اون رو پیش ببرن. ابزارهای پیام‌رسانی و تبادل اطلاعات هم در فیگما وجود داره که کار رو برای همکاری ساده‌تر می‌کنه.

3- آنلاین و مبتنی بر فضای ابری

فیگما مبتنی بر فضای ابری هست. از طرفی این نرم افزار به صورت کاملا آنلاین در دسترس هست. بنابراین به راحتی میشه از هر جایی بهش دسترسی داشت. فقط کافیه طراحی‌ای که انجام دادید رو ذخیره کنید تا هر زمان و در هر جایی بتونید بهش دسترسی داشته باشید.

4- بروزرسانی مداوم

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فیگما نسبت به سایر ابزارهای مربوط به حوزه طراحی UI، آپدیت مداوم و همیشگی اون هست. این امر موجب میشه تا همواره به‌روزترین ویژگی‌ها در دسترس‌تون باشه و روز به روز فرآیند طراحی براتون لذت‌بخش‌تر بشه.

5- رابط کاربری ساده و مناسب

رابط کاربری در فیگما بسیار ساده هست. کاربران این نرم افزار خیلی راحت می‌تونن کار کردن با بخش‌های مختلف اون رو یاد بگیرن. با اینکه ابزارهای کاربردی زیادی برای طراحی در اختیار کاربران قرار داره اما بر خلاف تصور خیلی‌ها بر این باورن که نرم‌افزارهای تحت وب، محدودیت‌های زیادی به همراه دارن؛ در صورتی که فیگما انواع و اقسام ابزارهای طراحی رو در اختیار شما قرار میده.

6- کتابخانه آماده

در نرم افزار فیگما بخشی به عنوان کتابخانه در نظر گرفته شده. در کتابخانه طرح‌های مختلف آماده برای الهام گرفتن به منظور طراحی رابط کاربری جدید در نظر گرفته شده که شما می‌تونید با استفاده از این بخش، بسیاری از طر‌ح‌های آماده رو مشاهده کنید و اون‌ها رو در پروژه‌های خودتون بکار ببرید.

 

بازار کار فیگما

در رابطه با میزان درآمد و بازار کار این حرفه نمیشه اطلاعات دقیقی اراِئه کرد اما با توجه به گرایش تکنولوژی و آشنایی با  UI و UX، متخصصان این برنامه می‌تونن درآمدی بالاتر از حد تصوشون داشته باشن. برای اثبات و تایید این حرف می‌تونید با جستجو در سایت‌های فریلسنری از این موضوع آگاه بشید و شرایط کاری و میزان درآمد رو بررسی کنید.

 

جمع‌بندی و سخن آخر

فیگما علاوه بر داشتن قابلیت‌های متنوع، نرم‌ افزاری بسیار قدرتمند هست. با استفاده از فیگما کاربران می‌تونن با سرعت بیشتری به انجام پروژه‌های خودشون بپردازن. قابلیت تیم سازی، پشتیبانی و اشتراک‌گذاری طرح‌ها باعث میشه کاربران به یک طراح حرفه‌ای در زمینه طراحی UI تبدیل بشن. نرم ‌افزار فیگما ترکیبی قدرتمند از بهترین ویژگی‌های بسیاری از برنامه‌های کاربردی محسوب میشه. با توجه به مزایای زیادی که فیگما داره کاملا منطقی هست که یک طراح برای کسب موفقیت روز افزون، از این برنامه جذاب استفاده کنه. برای یادگیری اصولی و آشنایی بیشتر با بهترین دوره‌های آموزشی فیگما، به این لینک سر بزن:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی