وبلاگ دوره‌بین

۷ دلیل استفاده از لینکدین، فضایی برای متخصصان

۷ دلیل استفاده از لینکدین، فضایی برای متخصصان


فهرست مطالب
  • ۷ دلیل استفاده از لینکدین
  • پیدا کردن دوستان قدیمی
  • شرکت ها شما رو پیدا می کنند
  • گرفتن ارتباط با متخصصین
  • پیدا کردن شغل از طریق Linkedin
  • بازاریابی و برندسازی
  • کمک گرفتن از متخصصین دیگر
  • ارتباط با شرکت ها و کمپانی ها

لینکدین (linkedin) در واقع یک شبکه اجتماعیست که هدف متفاوتی رو با شبکه‌های اجتماعی محبوب مثل فیسبوک یا اینستاگرام دنبال می‌کنه. فیس بوک با هدف اصلی برقراری ارتباط و اینستاگرام با هدف سرگرمی، کاربران زیادی رو به خودشون جذب کرده‌اند و حتی کاربران استفاده‌های مفیدتری از این دو شبکه اجتماعی برای کسب و کار و تبلیغات‌شون می‌کنند. لینکدین در واقع یک شبکه حرفه‌ای برای رواج و پیشرفت کسب‌و‌کار هست که در صورت استفاده درست از اون می‌تونید پیشرفت زیادی در زندگی خودتون ایجاد کنید. طبق آخرین آمار گرفته شده در سال ۲۰۲۲، Linkedin بیش از ۸۵۰ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه داشته که با گذشت یک سال قطعاً این آمار بیشتر هم شده. در ادامه با ما همراه باشید تا ۷ دلیل استفاده از لینکدین رو توضیح بدیم.

 

۷ دلیل استفاده از لینکدین

کسب‌وکارهای زیادی از لینکدین برای غربالگری و استخدام کارمندان بالقوه استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که ساخت اکانت لینکدین می‌تونه در جستجوی شغل بعدی شما تفاوت ایجاد کنه. پس از ثبت‌نام، می‌تونید اطلاعاتی رو به صفحه پروفایلتون اضافه کنید، این اطلاعات خلاصه‌ای از مهارت‌ها و سابقه شغلی شماست که به‌عنوان یک رزومه آنلاین عمل می‌کنه.
برای ایجاد شبکه، می‌توانید مخاطبین خودتون رو به سایر کاربران لینکدین اضافه کنید. همونطور که با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنید، می‌تونید مدارک مهارتی و توصیه‌نامه‌هایی دریافت کنید و همینطور فرصت‌های شغلی جدیدی نیز پیدا کنید. همچنین، در اپلیکیشن linkedin می‌تونید به گروه‌هایی بپیوندید که بر روی شرکت‌ها، صنایع و مشاغل مختلف متمرکز هستند. گروه‌ها میتونن شما رو در جریان آخرین اخبار در زمینه کاری‌تون قرار بدن و علاوه بر این به شما کمک کنند افراد دیگری رو پیدا کنید که در علایق حرفه‌ای شما مشترک هستند. در واقع، آشنایی با لینکدین برای خیلی از افراد پلی به سمت فرصت‌ها و موفقیت‌های بیشتر بوده. لینکدین علاوه بر فواید بی‌شماری که برای کسب و کار داره، می‌تونه در زمینه‌های مختلفی نیز برای شما مفید باشه که در ادامه به برخی از اون‌ها می‌پردازیم تا زمینه مناسب‌تری از لینکدین برای شما ایجاد بشه.

 

پیدا کردن دوستان قدیمی

امروزه همه به پلتفرم‌های دیجیتال روی آورده‌اند و احتمالاً دوستان شما هم اگه صاحب کسب‌و‌کار باشند، در این شبکه یک اکانت دارند و تنها با جست‌وجوی حرفه و نام اون‌ها در Linkedin به سادگی می‌تونید دوستانتون رو پیدا کنید.

 

شرکت‌ها شما رو پیدا می‌کنند

وقتی رزومه و فعالیت‌های خودتون رو در پروفایلتون بذارید، شرکت‌هایی که دنبال یک شخص با تخصص‌‌ شما هستند، به سادگی شما رو پیدا می‌کنند و پیشنهاد کاریشون رو ارائه میدن که می‌توان اون رو از مهم ترین کاربرد برنامه linkedin دونست.

 

گرفتن ارتباط با متخصصین

گروه‌های زیادی با هدف‌های مختلف در لینکدین وجود داره که شما می‌تونید با فعالیت در اون‌ها، با متخصصین حوزه کاریتون در ارتباط باشید.

 

پیدا کردن شغل از طریق Linkedin

اگر پروفایلتون رو  کامل و حرفه‌ای تکمیل کنید، تو  یک چشم به هم زدن شغل مناسب خودتون رو پیدا می‌کنید و همین طور می‌تونید رزومه‌تون رو برای شرکت‌ها ارسال کنید. اگه کسی از شما بپرسه لینکدین چیه و چه کاربردی داره شاید با توضیح دادن همین یک موضوع بتونید اون شخص رو برای نصب این برنامه قانع کنید.

 

بازاریابی و برندسازی

با اشتراک گذاشتن پست‌های سایت کاریتون، افراد بیشتری اون‌ها رو در لینکدین می‌بینن و به تبلیغات و برندسازی شما خیلی کمک می‌کنه.

 

کمک گرفتن از متخصصین دیگر

از دیگر کاربرد های لینکدین که می‌تونید استفاده کنید زمانیست که در کار یا حرفه خود به مشکلی برخوردید، لینکدین به شما کمک می‌کنه در قالب یک پست با پیام خصوصی مشکلتون رو مطرح کنید و از راهنمایی افراد دیگه استفاده کنید.

 

ارتباط با شرکت‌ها و کمپانی‌ها

همه‌ی کمپانی‌های صاحب سبک و معروف در لینکدین اکانت خصوصی دارن و کافیه در صفحه اون‌ها عضو بشید یا پروفایلشون رو به لیست دوستانتون اضافه کنید تا به سادگی باهاشون ارتباط برقرار کنید و فعالیتشون رو مشاهده کنید.

اگه دوست داری با جزئیات بیشتری از لینکدین آشنا بشی، پیشنهاد می‌کنیم به بخش آموزش های لینکدین دوره‌بین سر بزنی:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی