اطلاعات دوره
معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
مسیر آموزشی

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo2.5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

در قرنی که ما در آن زندگی می‌کنیم حتی تصور زندگی بدون کامپیوتر امری محال به نظر می‌آید. نیاز و وابستگی روزافزون ما به کامپیوتر تنها دلیلی نیست که مهندسی کامپیوتر را به یکی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاهی در ایران و همه جهان تبدیل کرده است بلکه می‌توان دلیل اصلی در جذابیت این رشته را در منعطف بودن، امکان تحقیقات بیشتر و رشد هرروزه این دانش جستجو کرد. رشته مهندسی کامپیوتر چیست؟ رشته مهندسی کامپیوتر با دو گرایش مهندسی نرم‌افزار و مهندسی سخت‌افزار از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در همه جهان به شمار می‌رود. در مهندسی نرم‌افزار پژوهشگران به مواردی می‌پردازند که قابل لمس نیستند؛ به عبارتی در مهندسی نرم‌افزار تمرکز بر ارتقا برنامه‌ها و سیستم‌ها است. در نقطه مقابل مهندسی سخت‌افزار به شناخت و ارتقای سیستم‌های فیزیکی کامپیوتر‌ها شامل مدار‌ها، بُردها و... می‌پردازد. دو گرایش مهندسی نرم‌افزار و سخت‌افزار در کنار هم و گاه درهم‌تنیده به پیشرفت صنعت کامپیوتر می‌پردازند. صنعتی که از ابتدای به‌وجودآمدن تا کنون لحظه‌ای را بدون پیشرفت سپری نکرده است. رشته مهندسی کامپیوتر برای چه کسانی مناسب است؟ باتوجه‌به خاصیت این رشته طبیعتاً بیشتر افرادی که در این رشته فعالیت و پیشرفت داشته‌اند افرادی علاقه‌مند به تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته هستند. رشته کامپیوتر مناسب کسانی است که اهداف بزرگی در سر دارند و برای رسیدن به این اهداف بهترین استفاده را از تکنولوژی انجام می‌دهند. بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر چگونه است؟ باتوجه‌به مسئله‌ای که پیش‌تر گفته شد نیاز انسان به کامپیوتر از ابتدای پیدایش کامپیوترها تا همین لحظه در حال افزایش بوده است. به‌عبارت‌دیگر بازار کار در رشته مهندسی کامپیوتر هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و برای هر ایده جدید و خلاقانه‌ای فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه به وجود می‌آید؛ بنابراین به طور مشخص نمی‌توان گفت این رشته چه ظرفیتی برای حضور افراد دارد، اما به قطعیت می‌توان گفت رشته مهندسی کامپیوتر برای همه افراد خلاق و تلاش‌گر ظرفیت دارد. اما در کشور ما هم مانند سایر نقاط جهان زندگی به‌گونه‌ای است که نیاز به کامپیوتر هر روز بیشتر از روز قبل احساس می‌شود. پس باید بدانید با انتخاب این رشته قدم در راهی گذاشته‌اید که بیشتر از هر چیز ایده‌های جدید را از شما طلب می‌کند. برای موفقیت و به‌دست‌آوردن جایگاه‌های مناسب شغلی با مدرک مهندسی کامپیوتر هرچقدر بتوانید مهارت‌های جانبی خود را تقویت کنید، انتخاب‌های بیشتری به دست خواهید آورد. برای مثال تسلط کافی بر نرم‌افزارها و زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی و.... شما را در اولویت بالاتری برای استخدام در شرکت‌های معتبر قرار خواهد داد. بیشتر بدانید
دوره معرفی رشته مهندسی کامپیوتر دوره‌ای با امتیاز نهایی 2.5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 2 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط محمد امین فضلی، امیرحسین جهانگیر و ... مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره معرفی رشته مهندسی کامپیوتر را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی