اطلاعات دوره
آموزش Bash Script
مسیر آموزشی

آموزش Bash Script

310,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo1.3/5
وضعیت قیمت: 310,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:0 نظر0
  • آموزشگاه:لرنیکس0
  • مدرس:وحید قدیمی0
  • زمان:8 ساعت و 12 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

در سیستم عامل ویندوز(Windows)، کاربران می توانند به راحتی با استفاده از رابطی که مثل محیط گرافیکی است، از سیستم عامل برای انجام کار های روزانۀ خود بهره بگیرند. اصطلاحاً به این رابط گرافیکی، GUI می شود که مخفّف شدۀ عبارت Graphical User Interface است. از سوی دیگر، در سیستم عامل لینوکس(Linux)، از رابطی به نام CLI برای اینکار استفاده می کند که همان Command Line Interface است؛ یعنی به جای تمرکز بر روی محیط گرافیکی، از یک رابطی استفاده می کند که در آن کاربران دستورات خود را وارد می کنند. از نظر علمی، به این رابط، اصطلاحاً 'پوسته' یا 'Shell' گفته می شود. پس به طور کلّی، 'Shell' شرایطی را برای ما در محیط سیستم عامل به وجود می آورد که بتوانیم از امکاناتی که در آن سیستم عامل گنجانده شده بیشترین بهره را ببریم. سیستم عامل لینوکس پوسته های بسیاری از جمله  Bash, TCSH, ZShell, Bourne Shell,... دارد اما در بین تمامی این پوسته ها، Bash یا Bourne Again Shell، نه فقط در سیستم عامل لینوکس بلکه در سیستم عامل مک نیز کاربرد فراوانی دارد و اوج قدرت این پوسته زمانی به مرحلۀ اثبات رسید که کمپانی Oracle، بش را پوستۀ پیش فرض سیستم عامل سولاریس 11 قرار داد. درنهایت، مایکروسافت در سال 2014 با قرار دادن یک نسخۀ از پوستۀ Bash در ویندوز 10، مهر تاییدی بر درخشش این پوستۀ سیستم عامل زد. در حال حاظر، به وضوح می توان Bash را محبوب ترین پوستۀ سیستم عامل در بین تمامی توزیع های لینوکس در سرتاسر جهان به شمارآورد و مهم تر از آن، نکته ای که باعث الزامی کردن یادگیری Bash برای کاربران لینوکس می شود، مطرح شدن Bash Script در LPIC 1 و LPIC 2 است که تا سطح متوسّطی به آموزش آن پرداخته شده است.
دوره آموزش Bash Script دوره‌ای با امتیاز نهایی 1.3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 8 ساعت و 12 دقیقه می‌باشد که در لرنیکس توسط وحید قدیمی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 310,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش Bash Script را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های فناوری و علوم کامپیوتر سراسر اینترنت را در صفحه فناوری و علوم کامپیوتر در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی