اطلاعات دوره
آموزش رایگان نظریه گراف
مسیر آموزشی

آموزش رایگان نظریه گراف

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:6 نظر5
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:بهناز عمومی4.6
  • زمان:25 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

کاربرد دوره آموزش رایگان نظریه گراف چیست؟ بسیاری از مسائل در دنیای واقعی را می‌توان به شکل مجموعه‌ای از نقاط همراه با خطوطی که زوج‌های مشخصی از این نقاط را به هم متصل می‌کنند، مدل‌سازی کرد. نمونه‌ای از این مدل‌سازی که اغلب به عنوان تولد نظریه گراف شناخته می‌شود، مسئله پل کونیکسبرگ است. این مسئله در اوایل قرن هجدهم انگیزه‌ای شد برای اویلر، ریاضی‌دان معروف آن زمان، که ایده‌ای را مطرح کند ایده اویلر به سرعت دوران بلوغ خود را طی کرد و روز به روز بر شاخه‌های کاربردی و جدید آن در زمینه‌های مختلف اضافه شد. نظریه گراف دوران تکامل پنهان خود را طی کرد تا این که کاربردهای آن نظر ریاضی‌دانان حرفه‌ای قرن بیستم را به خود جلب کرد. سرانجام در سال ‎۱۹۳۶‎ اولین کتاب در نظریه گراف توسط کونینگ، به زبان آلمانی نوشته شد. از آن روز این نظریه گسترش و عمومیت فراوانی یافت و مسائل جذاب و گوناگون آن، روز به روز اذهان بیشتری را به سمت خود جذب کرد‎. همان طور که اشاره شد، عمده‌ترین علت پیشرفت نظریه گراف کاربرد فراوان این نظریه در تمام زمینه‌ها بود. علومی مانند فیزیک، شیمی، فیزیولوژی، علوم کامپیوتر، الکترونیک و غیره از جمله زمینه‌هایی هستند که گراف در آن‌ها بیشترین کاربرد را دارد. ارتباط این نظریه با بعضی از این شاخه‌ها ممکن است عجیب به نظر برسد اما وقتی با آن آشنا شدید، به خوبی از کاربردش در این رشته‌ها هم آگاه می‌شوید. از طرف دیگر، بسیاری از زیر شاخه‌های ریاضی مانند نظریه گروه‌ها، نظریه ماتریس‌ها، هندسه، توپولوژی و غیره با نظریه گراف رابطه‌ی نزدیکی پیدا کردند. تکامل نظریه گراف و توجه به آن هر روز افزایش یافت تا آن‌جا که این نظریه از چندین سال پیش جزو برنامه ریاضیات دبیرستانی بسیاری از کشورها از جمله کشور خودمان قرار گرفته است. این موضوع اهمیت آشنایی با نظریه گراف را برای هر فردی که به نوعی با ریاضیات ارتباط دارد، نشان می‌دهد. از این رو،‌ ما در مکتب‌خونه تصمیم گرفتیم که دوره آموزش رایگان نظریه گراف را برای علاقه‌مندان این حوزه تدارک ببینیم. این درس در نیمسال اول سال تحصیلی 00-99 در دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه صنعتی اصفهان برای دانشجویان کارشناسی ارائه شده است. هدف از ارائه این درس آشنایی با مفاهیم پایه در نظریه گراف است.   دوره آموزش رایگان نظریه گراف مناسب چه کسانی است؟ تمام کسانی که با ریاضیات آشنایی دارند. دانشجویانی که باید درس نظریه گراف را بگذرانند. دانشجویان رشته‌های مهندسی که برای گذراندن دروس تخصصی خود به یادگیری گراف نیاز دارند. پیشنیازهای لازم برای فراگیری دوره آموزش رایگان نظریه گراف چیست؟ تمام کسانی که با مبانی علوم ریاضی آشنا هستند و به نظریه گراف علاقه‌مندند می‌توانند بدون هیچ پیش‌زمینه خاصی در این دوره شرکت کنند. بنابراین برای شرکت در این دوره پیش‌نیازی جز آشنایی با مبانی ریاضیات تعریف نشده است. بیشتر بدانید
دوره آموزش رایگان نظریه گراف دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 25 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط بهناز عمومی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان نظریه گراف را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی ، خداوند اجرتان بده که رایگان معلومات خود رو به اشتراک می گذارید

کاربر مکتب‌خونه

بسيار عالی

کاربر مکتب‌خونه

عالییییه..واقعا دستتون دردنکنه..من برا ارشدتازه دارم این مبحثو میخونم و این ویدئوها به دادم رسید..خیلی خیلی تشکر

کاربر مکتب‌خونه

چقدر کامل و با زبان قابل فهم برای همه تدریس میکنند!! خیلی عالی تدریس میکنند حتما استفاده کنید

علی

قدردان زحمات شما هستیم...بسیار عالی و کاربردی تدریس میکنند ایشان، از استاد محترم و مکتب خونه و تمام کسانی که دستی در ساخت و ارائه این آموزش داشتند، بسیار تشکر می کنم

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی