اطلاعات دوره
آموزش رایگان اقتصادسنجی 2
مسیر آموزشی

آموزش رایگان اقتصادسنجی 2

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3.5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

آموزش رایگان اقتصادسنجی 2: اغلب مدل‌های رقابتی وجود دارد که قادر به توضیح همان رابطه تکراری هستند که قاعده تجربی نامیده می‌شود، اما تعداد کمی از مدل‌ها سرنخ‌های مفیدی از بزرگی ارتباط ارائه می‌دهند. با این وجود این چیزی است که بیشتر برای سیاستگذاران اهمیت دارد. به عنوان مثال، هنگام تنظیم سیاست‌های پولی، بانکداران مرکزی باید از تأثیر احتمالی تغییرات نرخ بهره رسمی بر تورم و نرخ رشد اقتصاد بدانند. در مواردی از این دست است که اقتصاددانان به اقتصاد سنجی روی می‌آورند. اقتصاد سنجی برای تعیین کمیت پدیده‌های اقتصادی از نظریه اقتصادی، ریاضیات و استنباط آماری استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، مدل‌های اقتصادی نظری را به ابزاری مفید برای سیاستگذاری اقتصادی تبدیل می‌کند. هدف اقتصادسنجی تبدیل اظهارات کیفی (مانند: رابطه بین دو یا چند متغیر مثبت است) به عبارات کمی (مانند: هزینه مصرف 95 سنت برای هر یک دلار افزایش درآمد قابل استفاده افزایش می‌یابد)می‌باشد. اقتصادسنجی با اندازه‌گیری روابط اقتصادی سروکار دارد که ادغام اقتصاد است. اقتصاد ریاضی و آمار با هدف ارائه مقادیر عددی به پارامترهای روابط اقتصادی روابط نظریه‌های اقتصادی معمولاً به اشکال ریاضی بیان می‌شود و با اقتصاد تجربی ترکیب شده است. از روش‌های اقتصادسنجی برای بدست آوردن مقادیر استفاده می‌شود. پارامترهایی که اساساً ضرایب شکل ریاضی روابط اقتصادی هستند. روش‌های آماری که در توضیح پدیده اقتصادی کمک می‌کنند، به عنوان روش‌های اقتصادسنجی سازگار هستند. روابط اقتصادسنجی رفتار تصادفی روابط اقتصادی را به تصویر می‌کشد که به طور کلی در فرمول‌های اقتصادی و ریاضی در نظر گرفته نمی‌شوند. ممکن است ذکر شود که روش‌های اقتصادسنجی می‌تواند در زمینه‌های دیگر مانند علوم مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی، علوم زمین، علوم کشاورزی و غیره استفاده شود. به عبارت ساده، هر زمان که نیاز به یافتن رابطه تصادفی در قالب ریاضی باشد، روش‌ها و ابزارهای اقتصادسنجی کمک می‌کند. ابزارهای اقتصادسنجی در توضیح روابط بین متغیرها مفید هستند. اقتصادسنجی در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟ روش‌های اقتصادسنجی در بسیاری از شاخه‌های اقتصاد از جمله امور مالی، اقتصاد کار، اقتصاد کلان، اقتصاد خرد و سیاست‌های اقتصادی استفاده می‌شود. تصمیمات سیاست اقتصادی به ندرت بدون ارزیابی اقتصادسنجی برای ارزیابی تأثیر آنها اتخاذ می‌شود. بیشتر بدانید
دوره آموزش رایگان اقتصادسنجی 2 دوره‌ای با امتیاز نهایی 3.5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 19 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط علیرضا اوریوئی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان اقتصادسنجی 2 را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی