اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
فیلم آموزشی بازار آتی کالای ایران توسط نیما کرامت و علیرضا شوشتری
مسیر آموزشی

فیلم آموزشی بازار آتی کالای ایران توسط نیما کرامت و علیرضا شوشتری

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3.5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

تاریخچه بازار آتی اولین معامله ی آتی به روش جدید در سال 1865 و در بورس شیکاگو،بر روی غلات انجام شد.در ایران نیز نخستین معاملات قرارداد آتی در بورس کالای ایران بر روی شمش طلای یک اونسی پذیرفته شد.اما با آغاز معاملات آتی سکه در آذر ماه سال 87،تقریبا تمام معاملات آتی بورس کالا به سکه اختصاص پیدا کرد. درحال حاضر معاملات آتی  طلا(صندوق طلا لوتوس)،زعفران و نقره در بازار آتی در حال انجام است.در ادامه قرارداد آتی شمش طلا نیز به زودی راه اندازی خواهد شد. قرارداد آتی (کالا) چیست؟ قرارداد آتی کالا قراردادی است که درآن خریدار و فروشنده متعهد می شوند که در زمان سررسید(درآینده) کالای مشخصی را با قیمتی که در زمان حال با یکدیگر معامله کنند. بورس کالا برای جلوگیری از امتناع طرفین از انجام معامله مبلغی رو از طرفین تحت عنوان وجه تضمین اولیه دریافت میکند. ویژگی های اصلی بازار آتی چیست؟ امکان نوسان گیری در تایم فریم های (بازه های زمانی) پایین، نقدینگی بالا،عدم نکول ایفای تعهدات به نسبت پیمان آتی اهرم: اعتباری هست که بورس کالا برای اخذ موقعیت تعهدی تعیین میکند و باعث می شود که  شما با چندین برابر سرمایه خدا معامله داشته باشید، به عنوان مثال برای معامله 1000 واحد صندوق طلا لوتوس به ارزش تقریبی 12 میلیون تومان چیزی در حدود 4/1(25%) این مبلغ را پرداخت میکنید، به عبارتی در این مثال اهرمی در حدود 4 برابر سرمایه تان خواهید داشت، در نتیجه در  ادامه سود/زیان معامله گر از نوسانات قیمت 4 برابر خواهد شد. فروش استقراضی (ویژگی دو طرفه بودن بازار): در این بازار شما می توانید در صورت تحلیل صحیح از نزول قیمت ها نیز کسب سود نمایید، به طوری که اگر تحلیل شما این باشد که قیمت ها در ادامه نزولی خواهد بود می توانید ...
دوره فیلم آموزشی بازار آتی کالای ایران توسط نیما کرامت و علیرضا شوشتری دوره‌ای با امتیاز نهایی 3.5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 5 ساعت و 55 دقیقه می‌باشد که در فراچارت توسط نیما کرامت و علیرضا شوشتری مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره فیلم آموزشی بازار آتی کالای ایران توسط نیما کرامت و علیرضا شوشتری را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های سینما و تئاتر سراسر اینترنت را در صفحه سینما و تئاتر در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی