اطلاعات دوره
دسترسی‌ پذیری در طراحی
مسیر آموزشی

دسترسی‌ پذیری در طراحی

188,300 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo1.2/5
وضعیت قیمت: 188,300 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:0 نظر0
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:رامین خطیبی0
  • زمان:36 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

همه ما دچار سوگیری‌های ذهنی (Bias) هستیم مگر زمانی که به نحوی آگاهی خود را افزایش دهیم. بسیاری از طراحان و سازندگان محصولات، زمانی که به کاربران فکر می‌کنند ذهنشان محدود به انسان‌های عادی در حالت عادی است. حواسشان نیست که گاهی همان انسان‌های عادی دچار ناتوانی موقت و یا دائمی می‌شوند و هستند کسانی که از زمان تولد دچار محدودیت‌هایی هستند. گذشته از محدودیت‌های دائمی و یا طولانی مدت، زمانی که می‌خواهیم یک دستی با صفحه‌کلید گوشی هوشمند خود کار کنیم یا زمانی که عمل چشم انجام داده و مدتی نیاز است که بدون نگاه مستقیم به صفحه گوشی با آن کار کنیم، دچار ناتوانی موقت هستیم. این موارد نشان می‌دهد که چه اندازه محدود به کاربران و لحظاتی که قرار است با محصول ما کار کنند فکر کرده‌ایم. مفهوم «دسترسی‌پذیری» یا Accessibility تلنگریست که به ما یادآوری کند چه بهتر که محصول ما علاوه بر قابل استفاده بودن برای افراد معمولی، توسط افراد ناتوان نیز قابل استفاده باشد؛ یا به عبارت دیگر دسترسی به امکانات و راه‌حلی که ما در قالب محصول ارائه کرده‌ایم برای «همه» میسر باشد. دسترسی‌پذیری نیازمند آشنایی و پرداختن عمیق است تا در نوع تفکر ما به محصولات و کاربران آن نفوذ کرده و تحت تاثیر قرارش دهد، همچنین معیارها و ساخت آن قدم‌هایی دارد که ما در این دوره می‌خواهیم به همه این موارد بپردازیم. در دنیا چقدر به این مفهوم پرداخته شده؟ تفاوت این مفهوم با کاربردپذیری چیست؟ ناتوانی چگونه تعریف شده و چه انواعی دارد؟ تمام این‌ها سوالاتی هستند که در این دوره به آن پاسخ می‌دهیم. خبر خوب اینکه در مسیر دسترسی‌پذیرتر کردن محصولاتمان تنها نیستید! ابزارها و منابع مختلفی به یاری ما می‌آیند که معرفی و بررسی آن‌ها را نیز در این دوره لازم دانسته و باهم به آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که باید در زمان طراحی ux یا طراحی تجربه کاربری در نظر بگیرید، این است که صفحه‌ی شما به صورتی طراحی گردد که دسترسی به قسمت‌های مختلف وب‌سایت، برای کاربر تا اندازه‌ی بالایی آسان باشد تا درصورت نیاز به هر آنچه که لازم دارد در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشد. آموزش دوره‌ی تجربه طراحی کاربری مکتبخونه به شما کمک می‌کند که وب‌سایت یا صفحه‌ی خود را به‌گونه‌ای طراحی نمایید که کاربر شما در زمان استفاده از امکانات وب‌سایت، حس بهتری را تجربه نماید. تجربه‌ی کاربری برگرفته از حالت و احساسات کاربر شما در زمان استفاده از خدمات و یا محصول شماست. تجربه‌ی کاربری بخش‌های مختلفی دارد که جنبه‌های علمی و تجربی بخش کوچکی از این مقوله را دربرمیگیرند. کاربر باید در زمان استفاده از محصول یا خدمات شما احساس کاربردی بودن و سادگی آن را تجربه نماید. شما با مجموعه فعالیت‌هایی که بر روی پلتفرم خود انجام می‌دهید حس دسترسی کاربری بهتری را برای کاربر خود تداعی می‌کنید. طراح شما باید به گونه‌ای عمل نماید که کاربر شما ارتباط احساسی بهتری را با محیط وب‌سایت شما برقرار کند و برای انجام کوچکترین کار مجبور نشود که وقت زیادی را صرف آن نماید. مارک زاکربرگ خالق فیسبوک، محل کار خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که میز طراحی سایت و میز اصلی کار خود نزدیک هم باشند تا نظارت بیشتری بر روی کار خود داشته باشد و کارهای خود را در زمان کمتری و با سرعت بیشتری انجام دهد. همچنین این تصمیم سبب می‌شود که با راحتی بیشتری استراتژی‌های مورد نیاز خود را طراحی کند و درک مفهومی‎‌تری از کار داشته باشد.  
دوره دسترسی‌ پذیری در طراحی دوره‌ای با امتیاز نهایی 1.2 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 36 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط رامین خطیبی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 188,300 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره دسترسی‌ پذیری در طراحی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی