وبلاگ دوره‌بین

Blazor، پیشتاز در طراحی سایت

Blazor، پیشتاز در طراحی سایت


فهرست مطالب
  • مزایای Blazor چیه؟
  • معایب Blazor چیه؟

Blazor یک فریم‌ورک رایگان و اوپن‌سورس هست که به برنامه‌نویسان امکان ایجاد رابط کاربری قوی و ساخت برنامه‌های وب توسط #C و HTML بجای استفاده از JavaScript رو میده و توسط مایکروسافت ارائه و پشتیبانی میشه. Blazor نقش یک ارائه‌دهنده خدمات به تولیدکنندگان وب رو برای مایکروسافت بازی می‌کنه و به شما این امکان رو میده تا یک سایت اینترنتی رو با استفاده از زبان #C و پلتفرم ASP.NET به صورت کامل طراحی کنید و تمامی امکانات لازم برای این کار رو در اختیارتون قرار میده. 

 

مزایای Blazor چیه؟

در این بخش قصد داریم در رابطه با مواردی صحبت کنیم که Blazor علاقه داره با مانور روی اون‌ها برنامه‌نویسان رو برای خوب بودن این فریم‌ورک قانع کنه.

1. برنامه‌نویسی با #C

شما می‌تونید با استفاده از زبان #C که خیلی از برنامه‌نویسان با استفاده از اون کار می‌کنند سایت‌های خودتون رو طراحی کنید و در این خصوص نیازی نیست زبان جدیدی یاد بگیرید.

2. سرعت سایت و برنامه‌های ساخته شده

یکی از موارد مهمی که می‌توان اون رو از بهترین و بالاترین مزایای استفاده از Blazor برای طراحی سایت معرفی کرد اینه که در آخر، سایت و برنامه‌ای سریع بهتون تحویل میده که میشه گفت از نظر سرعت می‌تونه بدون مشکل کار کنه و  این امتیاز رو برای شما داره که در آخر سایتی که طراحی می‌کنید یک سایت کاربردی و خوب در بازدهی هست.

3. کارکرد خوب روی سرور

یکی دیگه از موارد مهم که باید به اون هم توجه داشته باشیم این هست که کارکرد Blazor با سرور یک مورد کاملا سازگار هست و از اونجا که هم زبان برنامه‌نویسی این سایت و هم زبان سرور یکی هستن، با سازگاری کامل با این سرورها کار می‌کنه و مشکلی از این بابت نداره.

 

معایب Blazor چیه؟

اوضاع Blazor فقط برای کسانی که با سی‌شارپ و ویندوز کار میکنن خوبه و در برخی از موارد برای بقیه مشکلاتی هم ایجاد می‌کنه!

1. ارتباط فعال با سرور

یکی از معضلاتی که در معماری اصلی Blazor وجود داره و با اون دست‌وپنجه نرم می‌کنه این هست که مصرف منابع و پهنای باند بالایی نیاز داره. به همین دلیل در صورتی که اتفاقی برای ارتباطات اینترنتی بیفته ممکن هست خیلی از اطلاعاتی که کاربر در حال وارد کردن‌ اون‌ها بوده از بین برن و قابلیت اطمینان رو پایین میاره.

2. پیچیدگی‌ استفاده از کتابخانه‌ها

یکی از موارد مهمی که در مورد معایب این فریم‌ورک میشه بهش اشاره کرد، پیچیدگی‌های استفاده از کتابخانه‌ها و مولفه‌های قابل استفاده مجددی هست که NET. در اختیار کاربران خودش قرار میده و پیاده‌سازی خیلی از این کدهای کاربردی که NET. ارائه می‌کنه، روی محیط برنامه‌نویسی Blazor با دشواری‌های زیادی مواجه هست و نمیشه اون‌طور که انتظار میره ازشون استفاده کرد.

3. تاخیر بالا برای ارتباط با سرور

از مواردی که خیلی از برنامه‌نویسان رو شاکی کرده، ارتباط‌گیری با سرور هست که با تاخیر بالایی این اتفاق میفته و میتونه دردسرهای زیادی رو برای شما ایجاد کنه. در واقع ارتباط با سایت‌های طراحی شده با این فریم‌ورک در اولین بار که قصد دارن کانکت بشن بالاست و این موضوع باعث میشه کاربران کیفیت پایینی از سایت دریافت کنند.

4. سرورهای ویندوزی

یکی از معایبی که اغلب برای Blazor معرفی میشه سرورهای ویندوزی هست که میتونن دردسرهای زیادی برای مدیریت داشته باشن و لازمه هزینه‌های زیادی رو برای این سرورها بپردازید، زیرا سیستم‌عامل‌های اون‌ها مانند سیستم‌عامل‌های لینوکسی سنت‌او‌اس و یا اوبونتو رایگان نیست و نیازمند خرید اشتراک هستن.

برای آشتایی بیشتر و آموزش جامع این فریم‌ورک می‌تونید به بهترین دوره‌های Blazor موجود در سایت دوره‌بین (موتور جستجوی دوره های آموزشی) سر بزنید:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی