وبلاگ دوره‌بین

سی‌شارپ (#C) محبوب در برنامه نویسی

سی‌شارپ (#C) محبوب در برنامه نویسی


فهرست مطالب
  • مقدمه
  • دلایل اصلی افزایش محبوبیت زبان سی شارپ
  • بازار کار و میزان درآمد برنامه نویس سی شارپ
  • روش کارمندی
  • روش آزادکاری یا فریلنسری

مقدمه

زبان سی‌شارپ یا #C یکی از محبوبترین زبان‌ های برنامه نویسی هست که از اون جهت تولید برنامه‌های ویندوز، وب و موبایل استفاده میشه. زبان #C ترکیبی از دو زبان C و ++C هست که توسط شرکت مایکروسافت برای رقابت با زبان برنامه نویسی جاوا توسعه داده شده. امروزه زبان #C بسیار پیشرفته شده و میشه با اون در هر زمینه‌ای از جمله علم داده‌ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و فضای ابری برنامه نوشت. این زبان برای اولین بار در سال 2000 منتشر شد و تا به امروز توسعه‌اش ادامه داره.

هر سال قابلیت‌های جدیدی به این زبان اضافه میشه و اصلاحات زیادی در اون صورت می‌گیره. در سال های اخیر توجه و تمرکز توسعه‌دهندگان این زبان، بر روی نوشتن کد های صحیح بوده. در نتیجه برنامه نویسان امکان کد نویسی بیشتری دارن و همین دلیل، باعث کاربردی تر شدن این زبان شده.

 

دلایل اصلی افزایش محبوبیت زبان سی‌شارپ

زمانی که مایکروسافت تصمیم گرفت تا زبان #C رو توسعه بده، سه هدف اصلی داشت. اهداف مایکروسافت این بود که برنامه ای ساده، متناسب با نیازهای روز و شی گرا تولید کنه. علاوه بر این مایکروسافت می‌خواست برنامه‌ای کاملا انعطاف پذیر، قدرتمند و ماژولار تولید کنه که با تایپ حداقل کاراکتر بتوان برنامه مورد نظر رو نوشت. این امر باعث شد تا در نهایت این زبان برنامه نویسی به محبوبیت زیادی دست پیدا کنه.

 

بازار کار و میزان درآمد برنامه نویس سی‌شارپ

گزارشی در سال 2002 از روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده که در اون گفته شده شرکت مایکروسافت پس از صرف 2 میلیون دلار هزینه و 5 میلیون ساعت کار بی وقفه، تونسته این زبان برنامه نویسی رو در اختیار توسعه دهندگان قرار بده. باید به این نکته توجه داشته باشید که شرکت مایکروسافت هرگز اجازه نخواهد داد که این زبان با توجه به هزینه تولید بالای اون، از بین بره!

در نتیجه تحقیقاتی که در سال 2019 در خارج از کشور صورت گرفته، مشخص شده دانشجویانی که در دوره تحصیل خودشون بر روی زبان سی‌شارپ تمرکز کردن، شانس بیشتری برای استخدام در شرکت ها داشتن. در واقع این تحقیقات نشون میده که شرکت های بزرگ خارجی برای توسعه نرم افزار‌های خودشون به نیروی کاری که در برنامه نویسی سی‌شارپ تخصص داشته باشه، نیاز دارن.

شما از طریق برنامه نویس سی‌شارپ می‌تونید به دو روش کسب درآمد کنید: یک؛ روش کارمندی و روش دوم، روش آزادکاری یا فریلنسری.

 

روش کارمندی

درآمد برنامه نویس سی‌شارپ در این مدل به این صورت هست که برنامه نویس در شرکت ها یا موسساتی که برنامه نویس سی‌شارپ نیاز دارن استخدام میشه که علاوه بر درآمد، بیمه هم میشه.

نیازی به گفتن نیست که برای استخدام در شرکت‌های ایرانی به عنوان یک توسعه‌دهنده، حتما باید به زبان #C تسلط داشته باشید. اما این تنها شروع کاره. به عبارت دیگه یک توسعه دهنده علاوه بر آشنایی به زبان برنامه نویسی باید اطلاعات زیادی داشته باشه و خودش رو با اون محدود نکنه. تسلط به JavaScript ،CSS و jQuery و در نهایت یک رزومه کاری قابل قبول از جمله مهارت‌های دیگه‌ای هستن که یک توسعه‌دهنده‌ی سی‌شارپ باید باهاشون آشنایی داشته باشه.

 

روش آزادکاری یا فریلنسری

درآمد برنامه نویس سی‌شارپ در حالت فریلنسری یا همان آزادکاری، بسته به خود شخص هست. یعنی شما بر اساس روابط، رزومه و نمونه کارهایی که دارید می‌تونید پروژه دریافت کنید. پس همه چی در این بخش، بستگی به خودتون داره.

معمولا کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و خودشون به صورت فریلنسری کار می‌کنند اگر رزومه و نمونه کار قوی داشته باشن و بدونن چطور کارفرما یا همون سفارش دهنده رو پیدا کنند به راحتی به درآمدهای میلیونی می‌رسند.

با توجه به اینکه در میزان حقوق برنامه نویسان عوامل متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان مهارت، میزان تجربه‌کاری و سابقه کار نقش دارن، بنابراین نمیشه مبلغ مشخصی رو برای درآمد برنامه نویس سی شارپ در ایران، عنوان کرد.

اگه به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی این زبان محبوب هستی، پیشنهاد می‌کنیم به آموزش های سی‌شارپ در دوره‌بین سر بزنی:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی