اطلاعات دوره
سیستم‌ های طراحی
مسیر آموزشی

سیستم‌ های طراحی

188,300 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo1.2/5
وضعیت قیمت: 188,300 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:0 نظر0
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:رامین خطیبی0
  • زمان:38 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

سیستم‌هـای طـراحی یا Design Systems  اصـطلاحیسـت که اخیرا بین طـراحـان بـه وفـور شنیده می‌شـود. در سـال‌هـای گـذشـته طـراحی مـحصولات بـه شکل سنتی خـود در حـال پیشرفـت بـود تـا اینکه در بـرهـه‌ای، بـه دلیل سـرعـت گـرفـتن تـولید اپلیکیشن‌هـا و وبسـایت‌هـا، دیگر روش‌هـای قبلی قـابـل اسـتفاده نـبودند. طـراحـان بـه این نتیجه رسیدنـد که بـاید روش خـود را تغییر داده و بـا هـمان راه‌حـلی که بحـران نـرم‌افـزار را در سـال ۱۹۶۸ نـجات داد، بـه داد طـراحی مـحصول و تیم‌هـای مـحصول بـرسـند؛ تـا عـلاوه بـر افـزایش سـرعـت، بـتوانـند یکپارچگی مـحصولات را نیز حـفظ کنند. در این نـقطه بـود که «سیستم طـراحی» شکل گــرفــت. سیستم‌هــای طــراحی در واقــع یک مــنبع اصلی حقیقت (truth of source Single) هسـتند که تـمام عـناصـر، کامـپونـنت‌هـا و اسـتانـداردهـای درک، طـراحی و تـوسـعه یک مـحصول در آن قـرار دارد. بـرای مـثالِ عـناصـر می‌تـوان بـه رنـگ‌هـا و تـایپوگـرافی مـحصول اشـاره کرد و کامـپونـنت‌هـا را دکمه‌هـا و فیلدهـای ورودی اطـلاعـات در نـظر گـرفـت و مـنظور اسـتانـداردهـا را هـر آن‌چیزی که قـالـب کامـپوننتی نـداشـته ولی باید بصورت یکپارچه در محصولات رعایت شود، دانست. در این سـال‌هـا طـراحـان مـختلف بـا رویکردهـای مـختلف بـه این مـفهوم پـرداخـته‌انـد و حتی تـولیدکنندگـان مـحصولات فیزیکی از Audi گـرفـته تـا شرکت‌هـای نـرم‌افـزاری نـام‌آشـنایی مـثل IBM، Uber و SAP نیز خــود را نیازمــند این مــفهوم دانســته و طــراحی‌هــای مــحصولات دیجیتال خــود را بــا اســتفاده از آن مسـتندسـازی کرده‌انـد. بسیاری از طـراحـان بـه اشـتباه فکر می‌کنند که این مـفهوم مـخصوص شـرکت‌هـای بـرزگ بـوده و بـرای تیم‌هـای کوچک مـناسـب نیست؛ ولی در اشـتباه‌اند. مـا در این دوره بـه مـعرفی این مـفهوم می‌پردازیم و بـخش‌هـای مـختلف آن را بـا دقـت بـررسی می‌کنیم. شـایعات و اشکالاتی که بـه آن وارد است را مرور و مسیر شکل دادن به یک سیستم طراحی پایدار را با هم قدم به قدم طی می‌کنیم. طراحی رابط کاربری در واقع به کاربر یاری می‌رساند که تعامل بهتری بین انسان و ماشین شکل بگیرید. زمانی که کاربر وارد صفحه‌ی سایت شما می‌شود باید با حس خوبی مواجه شود. اما این روند باید به چه شکل باشد که شما حس خوبی را به مخاطب خود القا نمایید؟ برای این‌کار می‌توانید از نمونه‌های موفق در طراحی کاربری ایده‌ بگیرید و بهترین ایده‌ی ممکن را با توجه به سیلقه و نیاز مخاطب خود انتخاب نمایید. به همین منظور ما دوره‌ای را برای آموزش طراحی رابط کاربری در سایت مکتب‌خونه، برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید ایده‌های خود را به راحتی روی پلتفرم مورد نظر خود پیاده‌سازی کنید. طراحی کاربری شما باید حتما به صورتی باشد که برای مخاطب مورد نظرتان کاملا قابل دید باشد. همچنین در کنار قابل دید بودن، باید حتما اطلاعاتی که مخاطب از شما انتظار دارد را در اختیار او قرار دهید. اطلاعات مورد نظر باید حتما کاربردی و مورد نیاز مخاطب باشد تا موجب مزاحمت و سردرگمی کاربر در صفحه‌ی شما نگردد. بخش دیگری که باید حتما در نظر بگیرید میزان تحمل ui است. طراحی کاربری باید به صورتی شکل بگیرید که احتمال خطا و اشتباه تا حداقل ممکن، کاهش یابد. در صورتی که خطا یا مشکلی در طراحی شکل گرفت، نباید برای کاربر مزاحمتی ایجاد شود و صفحه‌ی شما تحمل مناسبی برای خطاها و اشتباهات پیش آمده داشته باشد.
دوره سیستم‌ های طراحی دوره‌ای با امتیاز نهایی 1.2 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 38 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط رامین خطیبی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 188,300 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره سیستم‌ های طراحی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی