اطلاعات دوره
تحولات سیاسی و اجتماعی در عصر جمهوری اسلامی
مسیر آموزشی

تحولات سیاسی و اجتماعی در عصر جمهوری اسلامی

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4.7/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تشکیل نظامی جدید و تحول در تاریخ سیاسی معاصر جهان بود. این نظام بدون نسخه و نمونه‌ای از‌ پیش‌داده پا به عرصه گذاشت. درس پیش‌رو در کنار شناسایی خرده گفتمان‌های سیاسی این نظام، به‌دنبال یافتن ریشه‌های برآمدن و فروافتادن آن است. جریان‌های اصلاح‌طلب از کجا به‌وجود آمدند؟ یکی از ویژگی‌های ایران در عصر قاجار، ظهور جریانات اصلاح‌طلب در آن بود و علت آن آشنایی مردم با جوامع غربی ازیک‌طرف و ازطرف دیگر فقدان پیشرفت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از سمت قاجارها زمینه‌ساز پیدایش تلاش‌های اصلاح‌طلبانه متعددی شد که با افزایش آگاهی ایرانیان مخصوصاً تعدادی از دولتمردان فهمیده و تحصیل‌کرده که آگاه به ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌های گسترده جامعه خود شده‌بودند باعث شد تا عده‌ای از آن‌ها از اصلاحات سخن گویند. اولین کسانی‌که جریانات اصلاحات را از درون خود حاکمیت قاجار شروع کردند، میرزا عیسی و میرزا ابوالقاسم قائم‌مقام بودند، حتی در مقاطعی خود ناصرالدین‌شاه، پادشاه مقتدر و نیرومند قاجار به‌دنبال اصلاحات بود. در این درس مباحث زیر بررسی شده‌است که عبارتند از: جریانات روشن‌فکری قبل و بعد از انقلاب علل تصویب قطع‌نامه‌ی ۵۹۸ بررسی وقایع سال ۸۸ براساس دیدگاه کارکردگرایی دولت موقت و کشمکش احزاب بر سر قدرت روشن‌فکری دینی در دهه‌ی ۷۰ زمینه‌های تحول در دولت ایدئولوژیک بررسی مجدد علل جنگ ایران و عراق ساختار دولت رضاشاه کلاس تحولات سیاسی و اجتماعی در عصر جمهوری اسلامی در مقطع کارشناسی و در دانشگاه تهران برگزار شده‌است. این کلاس که با تدریس استاد زیباکلام و استاد ابراهیمی برگزار شده‌است، پروژه‌محور بوده و هر جلسه دانشجویان به ارائه‌ی تحقیقات خود در رابطه با موضوعی مشخص می‌پردازند. تدوین این درس به‌منظور کامیابی جامعه دانشجویی کشور بوده‌است و به بررسی تحولات خاص سیاسی، اجتماعی، فرهنگی کشور و توصیف آن‌ها می‌پردازد تا دانشجویان بتوانند از درون آن مباحث جدیدتر متناسب با نیاز خود را استخراج نمایند.
دوره تحولات سیاسی و اجتماعی در عصر جمهوری اسلامی دوره‌ای با امتیاز نهایی 4.7 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 9 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط صادق زیباکلام منفرد مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره تحولات سیاسی و اجتماعی در عصر جمهوری اسلامی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های رشته ادبیات سراسر اینترنت را در صفحه رشته ادبیات در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

عالی... فقط ای کاش تو‌ ضبط صدا دقت‌ بیشتری میکردید. حیف شده.

کریم

عالی

کاربر مکتب‌خونه

فارغ از تحلیل‌های سطحی زیبا کلام صدا خیلی بد ضبط شده.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی