اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش آشنایی با مدار مقایسه کننده اشمیت تریگر با اپ امپ (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش آشنایی با مدار مقایسه کننده اشمیت تریگر با اپ امپ (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:فرادرس3.8
  • مدرس:امید زندی5
  • زمان:38 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

مدار مقایسه‌کننده اشمیت تریگر با اپ‌آمپ یک نوع مدار الکترونیکی است که برای تبدیل یک ورودی آنالوگ به یک سیگنال دیجیتال با وضوح بالا و نویز کم استفاده می‌شود. این مدار از اپ‌آمپ (تقویت‌کننده عملیاتی) و عنصر مقایسه‌کننده‌ای مانند مقاومت‌ها و دیودها تشکیل شده است. از جمله کاربردهای اصلی این مدارها، می‌توان به طراحی سنسورهای حسگر، کنترل کننده‌ها، سیستم‌های تشخیصی و دستگاه‌های تغذیه اشاره کرد. مدار اشمیت تریگر به عنوان یک نوع مدار بازخورد مثبت عمل می‌کند، به این معنی که ورودی خروجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا به یک وضعیت پایدار برسد. وقتی که ورودی به یک حدی از مقدار آستانه‌ای تعیین شده برسد، خروجی مدار به صورت ناگهانی تغییر می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که مدار اشمیت تریگر به عنوان یک سوئیچر کار کند، یعنی در ورودی‌هایی که برابر یا بیشتر از حد آستانه باشند، خروجی به وضعیت عالی یا پایین تغییر پیدا می‌کند. استفاده از اپ‌آمپ در این مدارها، کمک می‌کند تا عملکرد مدار بهبود یابد و نویزهای ورودی کاهش یابد. اپ‌آمپ می‌تواند از نظر افزایش و پایداری سیگنال ورودی به مدار کمک کند و همچنین خروجی مدار را به حداکثر و حداقل مقادیر ممکن برساند. پس می‌توان گفت، مدار مقایسه‌کننده اشمیت تریگر با اپ‌آمپ یک مدار الکترونیکی است که به کمک اشمیت تریگر و اپ‌آمپ، امکان تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به سیگنال‌های دیجیتال با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.
دوره آموزش آشنایی با مدار مقایسه کننده اشمیت تریگر با اپ امپ (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 38 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط امید زندی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش آشنایی با مدار مقایسه کننده اشمیت تریگر با اپ امپ (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی