اطلاعات دوره
درآمدی بر تکامل انسان از منظر انسان‌شناسی زیستی
مسیر آموزشی

درآمدی بر تکامل انسان از منظر انسان‌شناسی زیستی

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

سؤال «از کجا آمده‌ام» یکی از بنیادین‌تری و احتمالا  قدیمی‌ترین سؤالات بشر است. همه ما پدران و مادران‌مان را می‌شناسیم. بیشترمان هم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و شاید اجدادمان را هم بشناسیم و از آنها عکس‌ها و خاطراتی هم داشته باشیم. آنها هم انسان‌هایی شبیه به ما بودند و با زبان و فرهنگی شبیه به خود ما زندگی می‌کردند. اما اگر این زنجیره را باز هم به عقب ببریم به کجا خواهیم رسید؟ آیا اجداد نسل صدم ما هم شکل و ظاهرو رفتاری شبیه ما داشتند؟ اجداد نسل هزارم و صدهزارم ما چطور؟  از چه زمانی ما «انسان» شدیم و قبل از آن چه بودیم و چه می‌کردیم؟ چگونه پدران ما سرتاسر کره زمین را تسخیر کردند و در سرزمین‌های مختلف از قطب شمال تا جزایر دورافتاده اقیانوس آرام سکنی گزیدند؟ چه بر سر انواع دیگر انسان مثل نئاندرتال‌ها و هومو ارکتوس‌ها آمد؟ سالیان دراز بشر پاسخ این سؤالات را در سنت‌ها و اسطوره‌ها می‌جست. اما علم تجربی به انسان این ابزار را داد تا بتواند پاسخ این سؤالات را از طریق علمی به‌دست آورد. انسان‌شناسی زیستی شاخه‌ای از علم تجربی است که به خواستگاه تکاملی بشر و مطالعه رفتار، فرهنگ و آناتومی انسان از دیدگاه تکاملی زیستی می‌پردازد. اینکه انسان‌بودن به چه معناست و چرا بعضی ویژگی‌ها مثل زبان و فرهنگ پیچیده خاص بشر است، پرسش‌هایی تنها فلسفی نیستند؛ بلکه از طریق علم تجربی نیز می‌توان این سؤالات را واکاوی نمود. در این دوره به بررسی این مسائل از دیدگاه علم تجربی خواهیم پرداخت و آخرین یافته‌های علمی در این موارد را مرور خواهیم نمود. این دوره برای مخاطب عمومی طراحی شده و دانش پیشین در زیست‌شناسی یا انسان‌شناسی ضروری نیست. این دوره در۵ جلسه درس طراحی شده، که هر جلسه به یکی از موضوعات مهم در تکامل انسان می‌پردازد. در یکی دو جلسه اول به جایگاه انسان در طبیعت و نسبت ما با سایر موجودات زنده در درخت تکاملی خواهیم پرداخت، و پس از آن به ظهور ویژگی‌های منحصربه‌فرد بشر در طول تاریخ تکاملی‌مان، از ۵ میلیون سال پیش به این سو خواهیم پرداخت. این دوره با تلاش شخصی دکتر محمد حسین کازرون و با کمک و همکاری دانشگاه کالج لندن برای مخاطب فارسی‌زبان تهیه شده است.
دوره درآمدی بر تکامل انسان از منظر انسان‌شناسی زیستی دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 2 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط محمد‌ حسین کازرون مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره درآمدی بر تکامل انسان از منظر انسان‌شناسی زیستی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های رشته جامعه شناسی سراسر اینترنت را در صفحه رشته جامعه شناسی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

فوق العاده بود امیدوارم مکتب خونه دوره های مشابه که مطابق با علم و جهانبینی انسان مدرن هست بیشتر بزاره

مهدی

با اینکه تماشای این دوره حدود دو ساعت زمان میبره اما ممکنه تفکر شما رو نسبت به انسان به کل دگرگون کنه. دیدن این دوره رو به همه علم دوستان توصیه میکنم. با تشکر از مدرس دوره دکتر کازرون و مکتب‌خونه که همچین دوره ارزشمندی رو به رایگان در اختیار ما قرار دادند.

وحید

فوق العاده هر چی بگم بازم کمه

کاربر مکتب‌خونه

دوره خیلی عالی بود واقعا لذت بردم

امیر

سلام و درود بر شما از مدرس این دوره، جناب آقای کازرون بسیار سپاس گزارم. از دیدن این دوره بسیار لذت بردم و آموختم. ای کاش تولید مطالب علمی برای مخاطبان عمومی بیشتر و بیشتر شود. به امید این که چنین مطالب جذابی از طرف اساتید بزرگواری مثل دکتر کازرون ادامه داشته باشد.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی