اطلاعات دوره
تحقیق در عملیات پیشرفته ۱
مسیر آموزشی

تحقیق در عملیات پیشرفته ۱

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3.7/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

درس تحقیق در عملیات ( تحقیق در عملیات پیشرفته ) یکی از دروس اجباری رشته‌های مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی و مهندسی صنایع است و همچنین به عنوان درسی اختیاری برای دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر و آی تی، مهندسی برق، ریاضی و ... ارائه می‌شود. از آنجاییکه مبانی تحقیق در عملیات، طیف وسیعی از مباحث را در بر می‌گیرند، در رشته‌های نام‌برده این درس تحت عناوین تحقیق در عملیات 1، تحقیق در عملیات 2، تحقیق در عملیات 3، تئوری صف، اصول شبیه‌سازی، تجزیه تحلیل و تصمیم‌گیری و ... در دروسی مجزا و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان ارائه می‌شود. همان‌طور که پیش از این گفته شد مبانی تحقیق در عملیات، طیف وسیعی از مباحث را در بر می‌گیرند. برنامه‌ریزی خطی، برنامه‌ریزی عدد صحیح، برنامه‌ریزی آرمانی، برنامه‌ریزی چند هدفه، برنامه‌ریزی فازی، برنامه‌ریزی غیرخطی، برنامه‌ریزی پویا، اصول شبیه‌سازی، تئوری صف، برنامه‌ریزی مارکوفی و ... همه از مباحثی هستند که در تحقیق در عملیات و تحقیق در عملیات پیشرفته به آن‌ها پرداخته می‌شود. به فراخور دوره، دانشگاه و نظر استاد در هر دوره می‌توان یک یا چندتا از این مباحث را بررسی کرد و در آن‌ها عمیق شد. تحقیق در عملیات پیشرفته چه تفاوتی با تحقیق در عملیات دارد؟ معمولا آموزش تحقیق در عملیات را با برنامه‌ریزی خطی و روش‌های حل این مسائل آغاز می‌کنند و سپس با توجه به مقطع تحصیلی، نیاز دانشجویان رشته و نظر استاد به مباحث دیگر پرداخته می‌شود که می‌توان به این مباحث تحقیق در عملیات پیشرفته گفت. تحقیق در عملیات چیست و چه کاربردی دارد؟ در زندگی روزمره ما به ناچار با محدودیت‌های مختلفی مواجه می‌شویم و مجبوریم تا با در نظر گرفتن این محدودیت‌ها انتخاب‌های مناسبی داشته باشیم. مثلا شما هنگام خرید منزل با محدودیت‌های مختلفی مواجه هستید. محدودیت بودجه، محدودیت نزدیکی به محل کار، محدودیت محله‌های مد نظر و محدودیت دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند چندی از این محدودیت‌ها باشند. در تحقیق در عملیات پایه، ما به دنبال این هستیم که تمام این محدودیت‌ها را لحاظ کنیم و بهترین حالت ممکن یا حالت بهینه را پیدا کنیم. که این کار را با برنامه‌ریزی خطی انجام داده و با روش‌هایی مثل سیمپلکس آن را حل می‌کنیم تا به حالت بهینه برسیم. یک مرحله بالا‌تر برنامه‌ریزی عدد صحیح و برنامه‌ریزی پویا مطرح می‌شوند که برای هر کدام از این مباحث نیز روش‌های متعددی همانند روش شاخه و کران وجود دارد که شما را برای رسیدن به جواب بهینه یاری می‌کنند.   بیشتر بدانید
دوره تحقیق در عملیات پیشرفته ۱ دوره‌ای با امتیاز نهایی 3.7 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 31 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط نظام الدین مهدوی امیری مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره تحقیق در عملیات پیشرفته ۱ را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مهندسی صنایع سراسر اینترنت را در صفحه مهندسی صنایع در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی