اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش مدار منطقی – آشنایی با فلیپ فلاپ SR (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش مدار منطقی – آشنایی با فلیپ فلاپ SR (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:فرادرس3.8
  • مدرس:امید زندی5
  • زمان:27 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

فلیپ فلاپ SR یا SR Latch، یک المان مدار دیجیتال است که می‌تواند یک بیت اطلاعات را ذخیره کند. این المان دو حالت پایدار دارد و برای ذخیره اطلاعات دودویی استفاده می‌شود. فلیپ فلاپ SR از دو دروازه NOR یا دو دروازه NAND تشکیل شده است. لچ SR، دارای دو ورودی Set و Reset و دوخروجی Q و معکوس Q یا 'Q است. ورودی Set مسئول تنظیم خروجی Q به حالت ۱ و Reset مسئول بازنشاندن خروجی Q به حالت غیرفعال یا صفر است و Q وضعیت فعلی فلیپ فلاپ را نشان می‌دهد و 'Q نمایانگر معکوس وضعیت فعلی است. ساختار یک فلیپ فلاپ SR، حفظ یک حالت خاص را، تا زمانی که یک سیگنال خارجی تغییری را ایجاد کند، امکان‌پذیر می‌کند. در فلیپ فلاپ SR، وقتی ورودی S یا Set فعال می‌شود، خروجی Q با ۱ مقداردهی خواهد شد؛ در مقابل، وقتی ورودی Reset یا R فعال می‌شود، خروجی Q به ۰ تغییر می‌کند. اگر هر دو ورودی S و R هم‌زمان غیرفعال باشند، فلیپ فلاپ وضعیت فعلی خود را حفظ می‌کند. اما اگر هر دو ورودی S و R به طور هم‌زمان فعال باشند، ممکن است به یک حالت ناشناخته منجر شود و عملکرد دقیق آن به ترکیب خاصی که در طراحی و اجرای مدار استفاده می‌شود، بستگی دارد.
دوره آموزش مدار منطقی – آشنایی با فلیپ فلاپ SR (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 27 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط امید زندی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش مدار منطقی – آشنایی با فلیپ فلاپ SR (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی