وبلاگ دوره‌بین
5 راه جذاب کسب درآمد از تیک تاک در ایران

5 راه جذاب کسب درآمد از تیک تاک در ایران


فهرست مطالب
  • مقدمه
  • 1- فروش محصول
  • 2- رشد دادن حساب کاربری و فروش آن
  • 3- جمع آوری کمک‌های مالی
  • 4- اینفلوئنسری
  • 5- با تبلیغ هنرتون کسب درآمد کنید
  • راه‌های افزایش بازدید و موفقیت در تیک‌ تاک
  • سخن پایانی

مقدمه

اگر اهل گشت و گذار در فضای مجازی هستید قطعا با تیک تاک (TikTok) آشنایی دارید. تیک تاک یک شبکه اجتماعی چینی هست که با هدف اشتراک‌گذاری ویدئوهای سرگرم کننده در سال 2017 در دسترس افراد قرار گرفت. این برنامه یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی هست که شما در اون امکان تولید محتوا و پست کردن ویدئوها با موضوعات مختلفی همچون طنز، درام، اجتماعی، آموزشی و... رو دارید تا دنبال کنندگان زیادی جذب کنید و بوسیله اون به درآمدزایی بپردازید.

 

1- فروش محصول

یکی از متداول‌ترین راه‌های کسب درآمد در شبکه های اجتماعی، فروش کالا و خدمات هست. شما برای فروش کالا و خدمات خودتون نیازی به دنبال کننده زیاد و ساعت بازدید فراوان ندارید و می‌تونید کسب و کارتون رو به صورت رایگان و با تولید محتوا تبلیغ کنید و محتوای جذاب مانند ویدئوهای سرگرم کننده به همراه موسیقی پس زمینه خوب تولید کنید که توجه مشتریان به صفحه‌تون جلب بشه.

 

2- رشد دادن حساب کاربری و فروش آن

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق تیک تاک، رشد و فروش حساب تیک تاک هست. این کار در حال حاضر یکی از راه‌های محبوب در کسب درآمد از اینستاگرام هست. این استراتژی رو میشه در تیک تاک هم به کار گرفت. نکته اصلی ایجاد یک حساب کاربری و تولید محتوای با کیفیت هست. هرچه تعداد دنبال‌کنندگان بیشتر و نرخ مشارکت بهتری داشته باشید، می‌تونید اون رو به قیمت بالاتری بفروشید.

 

3- جمع آوری کمک‌های مالی

با جمع آوری کمک‌های مالی که در تیک تاک سکه و الماس شناخته میشن می‌تونید از بینندگان خودتون در Livestream به کسب درآمد از تیک تاک بپردازید. تیک تاک به سازندگان اجازه میده از طریق Livestream هدایای مجازی با ارزش پولی دریافت کنن.

 

4- اینفلوئنسری

مطابق سایر پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی، یکی از راه‌های کسب درآمد از تیک تاک، اینفلوئنسر شدن هست. در حالی که تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر کار ساده‌ای نیست، اما قطعا ارزش تلاش داره! در ادامه به نکات لازم و کلیدی برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق در تیک تاک اشاره می‌کنیم:

- انتخاب جایگاه مورد علاقه‌ برای تأثیرگذار بودن و تولید محتوای سرگرم کننده

- استفاده از یک حساب حرفه‌ای

- تنظیم عکس پروفایل و بیوگرافی و مشخصات

- درک کردن مخاطبان برای ایده برداری جهت تولید ویدئوهای سرگرم کننده

- تعامل و ارتباط با مخاطبان مانند پاسخ دادن به نظرات

 

5- با تبلیغ هنرتون کسب درآمد کنید

اگر یک هنرمند فعال در زمینه موسیقی، ترانه سرایی یا خوانندگی هستید، تیک تاک یک راه عالی برای شروع و نمایش استعدادهای خودتون و جذب طرفدار هست. می‌تونید از افراد فعال در تیک تاک بخواید با موسیقی شما چالش جدیدی انجام بدن و یا از آهنگ شما در پس زمینه‌ی ویدئوهای خودشون استفاده کنن. یا می‌تونید با تبلیغ آلبوم موسیقی خوانندگانی که به تازگی فعالیت‌شون رو در عرصه موسیقی آغاز کردن، اون‌ها رو به دیگران معرفی کنید و به درآمدزایی برسید.

 

راه‌های افزایش بازدید و موفقیت در تیک‌ تاک

1- اضافه کردن هشتگ‌‌های مناسب به ویدئوها

2- استفاده از جلوه‌های مخصوص تیک تاک در ویدئوها

3- همکاری با اینفلوئنسرهای مشهور

4- انتشار منظم محتوا

5- پیوند دادن اکانت اینستاگرام و یوتیوب‌تون به تیک تاک برای افزایش تعداد دنبال کنندگان شما در سایر پلتفرم‌ها

 

سخن پایانی

شاید اولین سوالی که با خوندن این مقاله به ذهن‌تون برسه این باشه که آیا در ایران امکان کسب درآمد از تیک تاک وجود داره یا نه. این روزها خیلی از افراد حتی هنوز کسب درآمد از یوتیوب و اینستاگرام رو باور نمی‌کنن و فکر می‌کنن غیرممکن هست! درصورتی که تعداد افراد قابل‌ توجهی در ایران به‌راحتی در حال کسب درآمد از این شبکه‌های اجتماعی هستن. شما هم با کمی خلاقیت و استفاده از رهنمود‌های افراد با تجربه می‌تونید به درآمد برسید. بهتره در چند ماه اول بدون چشم‌داشت مالی فعالیت خودتون رو در این پلتفرم اجتماعی ادامه بدید. همچنین برای کسب درآمد سریع‌تر می‌تونید در اینستاگرام شروع به فعالیت کنید. پس اگه تصمیمت رو گرفتی، تا دیر نشده همین الان شروع کن‌.

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی