وبلاگ دوره‌بین

آشنایی با نرم افزار جادویی سینما 4D

آشنایی با نرم افزار جادویی سینما 4D


فهرست مطالب
  • نرم افزار سینما 4D چیست؟
  • مزایای سینما 4D
  • کاربرد سینما 4D در صنعت های مختلف
  • ساخت فیلم
  • معماری
  • تبلیغ و طراحی
  • بازی های کامپیوتری
  • مصورسازی های فنی
  • انیمیشن سازی
  • بازار کار سینما 4D

نرم افزار سینما 4D چیست؟

سینما 4D یا همان چهار بعدی یک نرم افزار بسیار قدرتمند سه بعدی ساز هست که به واسطه اون، طراحان قادر به تولید آثاری در زمینه های مدل سازی، ساخت انیمیشن، موشن گرافیک و نقاشی هستند. سینما فوردی توسط کمپانی آلمانی MAXON، فعال در زمینه کامپیوتر و دیجیتال، طراحی و تولید شده است.

این نرم افزار، دارای قابلیت ها و ابزارهایی هست که امکان طراحی و تولید آثاری خارق العاده رو برای طراحان سه بعدی کار، فراهم آورده. علیرغم امکانات زیادی که سینما 4D در زمینه ساخت مدل های چند ضلعی و چند بعدی و همچنین نورپردازی و مواردی از این دست داره، استفاده از این نرم افزار برای طراحان آسان و بی دردسر هست. نرم افزار Cinema 4D، به عنوان پیشتاز طراحی های سه بعدی، شناخته میشه. این نرم افزار یک پلتفرم پیشرفته هست که هر دو گروه آماتور و متخصصان حرفه ای قابلیت استفاده از اون رو دارند. سینمافوردی، برای کاربران امکان خلق و تولید بازی های کامپیوتری، موشن گرافیک های سه بعدی، طراحی ها و ساختارهای بصری معماری، ایلاستریشن ها و مواردی از این قبیل رو فراهم می‌کنه.

 

مزایای سینما 4D

-بالا بردن سرعت کار: نرم افزار سینما فوردی به دلیل داشتن یک سری ویژگی ها و ابزار ها باعث بالا بردن سرعت کار در این نرم افزار میشه مثلا برخی ویژگی های گرافیکی مانند shape ها یا hair باعث میشه که با انتخاب این ابزار به سرعت و به راحتی برای طراحی خودتون مو درست کنید.

-راحتی در استفاده برای افراد مبتدی.

-سفارشی سازی فضای کاری یا Workspace.

-رابط کاربری کاربر پسند و بصری که باعث بهینه سازی سرعت و قدرت سیستم عامل میشه.

و بسیاری از مزایای بسیار خوب دیگر که باعث پرطرفدار بودن و راحتی استفاده از این نرم افزار شده که شما می‌تونید با شرکت در دوره های آموزشی سینما 4D تمامی این موارد و مزایا و کاربردهای دیگه‌ی این نرم افزار رو یاد بگیرید.

 

کاربرد سینما 4D در صنعت های مختلف

ساخت فیلم

کارهایی که بعد از «کات» گفتن کارگردان اتفاق میفته هم به اندازه‌ی صحنه‌های قبل از اون اهمیت داره. نرم افزار سینما فوردی تو این زمینه، ابزارهای جالبی برای جلوه‌های بصری فیلم‌ها ارائه می‌کنه.

فیلم ها و آثاری که در این نرم افزار مدل سازی و رندر شده‌اند:

تلقین (Inception) - سریع و خشن 7 (Furious 7) - مرد عنکبوتی 3 (Spider-Man 3) - جنگ دنیاها (War of the Worlds) - مرد آهنی 3 (Iron Man 3) - ماجراهای نارنیا (The Chronicles of Narnia) - انیمیشن قطار سریع‌السیر قطبی (The Polar Express) - انیمیشن موج‌سواری (Surf's Up) - انیمیشن خانه هیولا (Monster House) - بئوولف (Beowulf) - آرتور شاه (King Arthur) - قطب‌نمای طلایی (The Golden Compass).

 

معماری

فروش ایده بر پایه‌ی یک طرح ذهنی می‌تونه کار سختی باشه و روند آسونِ کار با سینما 4D، به شما کمک می‌کنه تا به مفاهیم و تصورات ذهنی‌تون در قالب عکس یا انیمیشن جان ببخشید. نقشه و طراحی‌هاتون رو به نمایش دربیارید تا مخاطبتون بتونه راحت‌تر آنچه در ذهنتون می‌گذره رو به چشم ببینه.

 

تبلیغ و طراحی

جعبه ابزارهای متنوع و تلفیق برنامه سینما 4D با فتوشاپ و ایلستریتور، کاربران این نرم افزار رو قادر کرده تا اثری منحصر به فرد از خودشون به جای بذارند.

 

بازی های کامپیوتری

نرم افزار سینما 4D دارای جعبه ابزاری کامل برای طراحی محیط و شخصیت‌ها، نقاشی بافت‌های پر جزئیات و اضافه کردن تصاویر متحرک پیچیده است. نرم افزار سینما 4 بعدی از فایل‌های فرمت FBX پشتیبانی می‌کنه. تقریباً همۀ موتورهای بازی‌ها از این فرمت برای وارد کردن محیط و کاراکترهای انیمه شده استفاده می‌کنند.

 

مصورسازی های فنی

سینما 4D نقشی اساسی در تصویرسازی پزشکی داره و انتخابی عالی برای مصورسازی‌های فنی به شمار میره.

 

انیمیشن سازی

نرم افزار افتر افکت شاید بهترین نرم افزار از لحاظ کاربری و پلاگین ها و فایل های آماده موجود و همینطور ارتباط با سایر نرم افزارهای ادوبی بوده اما موردی که مشهود هست عدم توانایی نرم افزار افترافکت در 3D و یا سه بعدی هست! از این رو نرم افزار سینما 4D که قابلیت بهینه و خوبی در تولید انیمیشن های سه بعدی داره و همینطور دارای قابلیت برقراری ارتباط با نرم افزار افترافکت هست، شاید بهترین گزینه برای رفع این نیاز باشه.

 

بازار کار سینما 4D

بعد از آشنایی با این نرم افزار، شما بعد از گذراندن بهترین دوره های آموزشی سینما 4D  و آشنایی با این نرم افزار می‌تونید در هر یک از زمینه های اون شامل مدل سازی سه بعدی و انیمیشن سازی مشغول به کار بشید. در زمینه‌ی ساخت انیمیشن شما می‌تونید در حین یادگیری دوره سینما 4D و انیمیشن مانند تدوین و تصویرسازی و موشن گرافیک دو بعدی، می‌تونید انیمیشن های درون ذهن خودتون رو بسازید و به صورت نمونه کار در رزومه‌ی خودتون قرار بدید و در شرکت های تبلیغاتی و سینمایی و شرکت های مختلف دیگه مشغول به کار بشید:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی