وبلاگ دوره‌بین
از عکاسی کسب درآمد کن!

از عکاسی کسب درآمد کن!


فهرست مطالب
  • عکاس شخصی پیج اینستاگرام شوید
  • دوره های آموزش عکاسی برگزار کنید
  • نمایشگاه بزنید!
  • فروش عکس در سایت های مخصوص
  • عکاس کسب و کار و عروسی شوید!

یک دوربین عکاسی حرفه‌ای یا یک تلفن همراه با دوربین مناسب، به علاوه کمی مهارت در گرفتن عکس‌های جذاب و زیبا؛ این تمامی چیزی است که برای ورود به دنیای کسب و کار و کسب درآمد از عکاسی نیاز دارید. در واقع اگر این 2 پیش‌نیاز رو دارید، باید بدونید که دنیایی از ایده‌ها برای کسب درآمد در مقابل‌تون وجود داره. با ما همراه باشید تا با روش های کسب درآمد از عکاسی آشنا بشیم.

 

عکاس شخصی پیج اینستاگرام شوید

اگه دقت کرده باشید امروزه برای مخاطبان، کیفیت تصاویری که در اینستاگرام از خودشون به اشتراک می‌گذارند اهمیت زیادی پیدا کرده. تا جایی‌ که بسیاری از آنها حتی حاضرند برای داشتن عکس‌های جذاب، به کلاس‌های عکاسی بروند! در همین شرایط خیلی‌ها هم ترجیح میدن هر از گاهی به سراغ یک عکاس رفته و در یک محیط تاریخی، طبیعی یا جذاب، از خودشون چند عکس مناسب اینستاگرام بگیرند. در حال حاضر به ازای هر عکس یا اصطلاحا شات، عکاس چیزی بین 10 الی چند 100 هزار تومان دستمزد می‌گیره. البته علاوه بر عکاسی، اصولا عکاس کار ویرایش عکس رو هم انجام میده.

 

دوره‌های آموزش عکاسی برگزار کنید

اگه مهارت و تجربه کافی در زمینه عکاسی داشته باشید، دوره‌های مختلفی رو می‌تونید برگزار کنید. دوره شما ممکن است حضوری و یا ویدئویی باشند. دوره‌های جامع و ویدئویی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی از آن‌ها استقبال میشه. شما همچنین می‌تونید در این زمینه کتاب بنویسید و این شانس رو هم در نظر داشته باشید.

 

نمایشگاه بزنید!

این ایده کسب و کار عکاسی به درد همه نمی‌خوره اما در هر حال برای اینکه بدونید چنین روشی هم برای کسب درآمد وجود داره، بعد از مدتی فعالیت و شناخته‌ شدن میان مخاطبان حوزه هنر می‌تونید با راه اندازی یک نمایشگاه از آثار خودتون کسب درآمد کنید. مخصوصا اگه زمینه کاری‌تون خاص باشه احتمال اینکه بتونید مخاطبان بیشتری رو به نمایشگاه جذب کنید و حتی محصولات‌تون رو بفروشید، بالا میره. جالبه بدونید خیلی از عکاسان صرفا برای ایجاد رابطه و برندسازی شخصی اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند و عملا حساب خاصی روی درآمد مستقیمش نمی‌کنند!

 

فروش عکس در سایت‌های مخصوص

متاسفانه در ایران هنوز به دلیل عدم احترام به قوانین کپی رایت، فرهنگ خرید عکس و فوتیج‌های ویدیویی و آهنگ، جا نیوفتاده. اما در مقابل در کشورهای اروپایی و آمریکایی سایت‌هایی هستند که عکاسان و دیگر تولید کنندگان محتوا از طریق‌شون به درآمد بالایی رسیدند. مثلا در حوزه عکاسی، ShutterStock ، iStock و BigStock جزو برترین سایت‌ها برای فروش عکس هستند و شما هم می‌تونید تصاویری که گرفته‌اید رو در آنها برای فروش قرار بدید.

 

از طریق لینکدین ارتباط بسازید

اگر کمی سابقه کاری در دنیای وب رو داشته باشید، می‌دونید که در کسب و کارهای اینترنتی ارتباطات اهمیت زیادی دارند. در واقع ارتباطات همان چیزهایی هستند که فرصت‌های شغلی رو جلوی پاتون قرار میدن، همکاری‌های ارزشمند براتون می‌سازند و البته باعث میشن بیشتر میان مخاطبان شناخته شوید.

 

عکاس کسب و کار و عروسی شوید!

یکی دیگه از بهترین ایده‌ها برای پول در آوردن از عکاسی، تبدیل شدن به عکاس کسب و کار است. در این ایده، شما وظیفه عکس‌برداری از محصولات و خدمات یک کسب و کار رو بر عهده می‌گیرید.

عکاسی عروسی اغلب اوقات یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای کسب درآمد از طریق عکاسی است. این سبک عکاسی رو خیلی از عکاس‌ها بدلیل درآمد خیلی خوب و مشتری زیاد دوست دارند.

اگه تصمیم گرفتی در حوزه عکاسی به درآمد برسی، همین حالا از آموزش های عکاسی موجود در دوره‌بین استفاده کن!

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی