اطلاعات دوره
آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتنی 2
مسیر آموزشی

آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتنی 2

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

کاربرد طراحی سازه‌های بتنی چیست؟ امروزه کاربرد بتن‌آرمه یا بتن مسلح برای ساخت عناصر ساختمانی، پل‌­ها، انواع سازه‌­های صنعتی، سازه‌­های هیدرولیکی و نظایر آن­‌ها بسیار گسترده است. بتن از ترکیب شن و ماسه، سیمان، آب و مواد افزودنی ساخته شده‌است و بعد از سخت شدن می‌­تواند به‌عنوان یک نوع از مصالح ساختمانی به‌صرفه، قابل شکل­‌دهی، دارای مقاومت فشاری بالا و بادوام مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود مقاومت فشاری بالای بتن، این ماده دارای مقاومت کششی کمی بوده و در برابر اعمال تنش‌­های کوچک، به‌سرعت ترک می­‌خورد. به همین دلیل بتن در ترکیب با فولاد به صورت اجزای مسلح کننده (آرماتور) به کار می‌­رود. با کاربرد بتن و فولاد در قالب بتن مسلح، بتن نقش تحمل تنش‌­های فشاری و فولاد نقش تحمل تنش‌­های کششی را برعهده می‌گیرند، درعین‌حال بتن می­‌تواند به‌عنوان محافظ مناسبی برای فولاد در برابر آتش‌‌سوزی و عوامل محیطی مانند خوردگی عمل نماید. سازه‌­های بتن مسلح در صورت طراحی درست قادر هستند، به زیبایی، مقاومت، صرفه­‌ی اقتصادی و شکل­‌پذیری مناسب دست یابند. با‌توجه‌به قابلیت‌­های سازه‌ها و ملاحظات اقتصادی، امروزه از بتن مسلح بیشتر از هر نوع دیگر مصالح ساختمانی در کشور ما در صنعت ساختمان استفاده می­‌شود و به همین دلیل، تسلط فارغ­‌التحصیلان مهندسی عمران بر طراحی بتن می­‌تواند تأثیر به سزایی در موفقیت شغلی آنان در این عرصه داشته باشد. هدف آموزش آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتنی 2 هدف از درس طراحی سازه‌­های بتنی 2 آشنا نمودن دانشجویان با اصول طراحی سازه‌‌های بتن مسلح مطابق با آخرین ویرایش مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ایران (ویرایش پنجم) و آیین‌نامه‌­ی ACI 318-19 است. در این درس که ادامه­‌ی درس آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتنی 1 است، دانشجویان ابتدا با رفتار و طراحی ستون­‌های کوتاه بتن مسلح آشنا شده و روش در‌نظرگرفتن اثر مشترک نیروی محوری و لنگر خمشی را فرامی­‌گیرند، در ادامه دانشجویان با طراحی دال­ یک‌­طرفه و سقف­‌های تیرچه بلوک آشنا می‌­شوند. سپس ملاحظات بهره‌­برداری در طراحی سازه­‌های بتن مسلح، شامل ملاحظات آرماتورگذاری برای کنترل ترک­‌خوردگی، ملاحظات تجویزی در ابعاد برای جلوگیری از مشکلات بهره­‌برداری و روش­‌های محاسبه تغییر شکل کوتاه‌مدت و بلند‌مدت مورد تدریس قرار می­‌گیرد، در ادامه دانشجویان با رفتار و طراحی دال­‌های دو‌طرفه بتن مسلح در برابر خمش و برش آشنا می­‌شوند. فصل بعدی درس به طراحی فونداسیون‌­های بتن مسلح اختصاص دارد و در انتها، طراحی دیوارهای باربر، آشنایی اولیه با طراحی دیوارهای برشی و آشنایی مقدماتی با طراحی دیوارهای حائل بتن مسلح مطرح می‌­گردد.  درس طراحی سازه­‌های بتنی 2 یا سازه‌­های بتن‌آرمه 2 و به‌اختصار بتن 2 به صورت مجازی در 25 جلسه در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ارائه گردیده است. این درس برای دانشجویان مقطع کارشناسی مهندسی عمران ارائه شده است ولی مطالب ارائه شده در این درس می‌­تواند برای مهندسان فارغ‌التحصیل که قصد به‌روزرسانی اطلاعات خود بر اساس آخرین نسخه مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ایران را دارند نیز مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین پیش­نیاز این درس، دروس بتن 1، تکنولوژی بتن و مقاومت مصالح 1 است البته گذراندن درس تحلیل سازه 1 برای تسلط بهتر بر روی مسائل این درس توصیه می­‌گردد.
دوره آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتنی 2 دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 52 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط حسین یوسف‌پور مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتنی 2 را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

عادل

سلام ممنون ازمکنب خونه وتشکرویژه ازاستاد ارجند یوسف پورکه ایشان به غیرازسطح بالای درس دادن،مسِئولیت پذیری وصبروحوصله درقبال یادگیری دانشجو

کاربر مکتب‌خونه

خدا خیرتان دهد

کاربر مکتب‌خونه

واقعا از سطح بالا ي سواد دكتر يوسف پور و نحوه ي تدريسشون ادم لذت ميبره

کاربر مکتب‌خونه

سلام تدریس بسیار عالی هست ولی متاسفانه جلسه ۲از فصل ۵ناقص ضبط شده اگر ویدیو کاملش رو قرار بدید ممنونم

مهدی

بسیاااار عالی, با بیان و تدریسی فوق العاده و دلسوزانه نشون دادن که استاد بودن برازنده ایشون هستش. ممنون از دکتر یوسفپور و مکتب خونه عزیز.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی