اطلاعات دوره
مکانیک کوانتیک ۱
مسیر آموزشی

مکانیک کوانتیک ۱

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

مکانیک کوانتومی و نسبیت پایه های فیزیک نوین را تشکیل می دهند. مکانیک کوانتومی جایگزین مکانیک نیوتنی در مقیاس های اتمی و زیر اتمی می شود و مکانیک نسبیتی نیز جایگزین مکانیک نیوتنی در سرعت های خیلی زیاد یعنی سرعت های نزدیک سرعت نور می شود. مکانیک کوانتومی چارچوبی است که با آن حرکت و مکانیک ذرات مادی و نور و برهم کنش آنها در مقیاس اتمی و زیراتمی فهمیده می شود. هرگاه شرایطی را بخواهیم بفهمیم که در آن هم مقیاس خیلی کوچک است و هم سرعت خیلی زیاد است احتیاج به تلفیق مکانیک کوانتومی و مکانیک نسبیتی داریم که به آن مکانیک کوانتومی نسبیتی می گوییم. این موضوعی است که خارج از چارچوب این درسنامه است و در درس های بالاتر آموخته خواهد شد. برای فهم مطالب این درس آشنایی اندکی با فیزیک جدید می تواند مفید باشد ولی ضروری نیست.
دوره مکانیک کوانتیک ۱ دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 37 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط سامان مقیمی عراقی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره مکانیک کوانتیک ۱ را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

سیدرضا

دوره بسیار عالی است بخصوص برای افرادی که علاقه به این درس دارند ولی ممکن است رشته درسی شان چیز دیگری غیر از فیزیک باشد. توضیح اینکه پنج ستاره ای که دادم نظرم راجع به مطالب دوره و نحوه تدریس استاد است و ربطی به کیفیت ویدئوی دریافتی ندارد. چند نکته "مثل خوره" مغز "انسان را می خورد و می خراشد": - اولاً چرا دوربین را دست یک آدم سیگاری می دهید؟ در بعضی صحنه ها خیلی واضح و مبرهن است که دوربین را می کارد و بیرون می رود تا سیگاری چاق کند. چندین دقیقه استاد به طرف دیگر تخته رفته و مطالبی را می نویسد و توضیح می دهد ولی ما فقط صدای استاد و یک تصویر ثابت از بخشی از تخته را داریم ! - بعدش هم اینکه در این جلسه اول و دوم دائم صدای نویز ناشی از نزدیک بودن گوشی تلفن همراه با تجهیزات صدابرداری به گوش می رسید. انتظار این است بعد از چک کردن فیلم جلسه اول متوجه این موضوع می شدید و از استاد یا فیلمبردار میخواستید که در طول ضبط ویدئو، تلفن همراه خود را در حالت پرواز قرار دهند. ولی افسوس! مشخص نیست تا چند جلسه باید این نویز آزار دهنده را تحمل کنیم؟

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی.

کاربر مکتب‌خونه

عالییییییییی . با سپاس فراوان

صدرا

سلام خیلی ممنون از زحمات شما و استاد عزیز میخواستم بدونم این ذرس در حال تکمیل هست هنوز ؟ و اگر درسهای نرتیطی وجود داره لینک پیش نیاز و.. هم باشه عالیه ممنون از همگی دستتون میبوسم

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی ، استاد توانا و خوش بیان ، کاش درس های بیشتری از استاد مقیمی بزارید.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی