اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش برنامه نویسی وب سوکت در Asp.net core(C#)
مسیر آموزشی

آموزش برنامه نویسی وب سوکت در Asp.net core(C#)

599,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo2.7/5
وضعیت قیمت: 599,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:رحیم لطفی4.4
  • زمان:3 ساعت و 30 دقیقه
  • مدرک:دارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

یکی از اهداف پیدایش WebSocket ضعف‌های موجود در پروتکل HTTP است. با یک مثال این موضوع را شرح خواهیم داد. در ارتباطی مبتنی بر پروتکل HTTP نحوه کار به این صورت است که یک درخواست (Request) از طرف کلاینت به سرور ارسال می‌شود و سرور به آن درخواست جواب می‌دهد. اما سرور قادر نمی‌باشد که بدون درخواست کلاینت، به کلاینت اطلاعاتی ارسال نماید. برای مثال سیستمی را در نظر بگیرید که یک سری اطلاعات را به‌صورت آنلاین به کاربر نشان می‌دهد و کاربر همان لحظه به آن اطلاعات نیاز دارد؛ مانند نتایج مسابقات ورزشی در سایت‌های پخش زنده، در چنین شرایطی کاربر مجبور است که هر چند لحظه یک‌بار صفحه خود را بارگذاری مجدد (رفرش) کند یا اینکه با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت و Ajax هر چند ثانیه یک درخواست به سرور ارسال کرد و اطلاعات را به‌روزرسانی کرد. این موضوع منابع زیادی از سیستم مانند پهنای باند و... را هدر می‌دهد. ما نیازمند یک پروتکل و مکانیسمی هستیم که بدون نیاز به درخواست کلاینت بتواند به کلاینت اطلاعات ارسال نماید. این کار با استفاده از وب سوکت قابل‌حل است. چون وب سوکت یک کانکشن از نوع TCP را با سرور برقرار می‌کند و یک ارتباط دوطرفه برقرار می‌شود که به‌راحتی و با سرعت بالا می‌توانند اطلاعات را ردوبدل کنند. WebSocket یک پروتکل ارتباطات کامپیوتری است که کانال‌های ارتباطی استفاده از یک اتصال را TCP فراهم می‌کند. پروتکل WebSocket توسط IETF به‌عنوان RFC ۶۴۵۵ در سال ۲۰۱۱ استاندارد شده است و API WebSocket در Web IDL توسط W۳C استاندارد شده است. WebSocket یک پروتکل TCP متفاوت از HTTP است. هر دو پروتکل در لایه ۷ در مدل OSI قرار دارند و به همین ترتیب در TCP در لایه ۴ بستگی دارد. پروتکل WebSocket باعث تعامل بین یک مرورگر و یک سرور وب با سربارهای پایین‌تر، تسهیل انتقال داده در زمان واقعی real-time از سرور و به کلاینت یا از کلاینت به سرور است. کاربرد وب سوکت: بازی‌های آنلاین چت‌های تحت وب کنفرانس‌های آنلاین برنامه‌های Real-Time
دوره آموزش برنامه نویسی وب سوکت در Asp.net core(C#) دوره‌ای با امتیاز نهایی 2.7 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 3 ساعت و 30 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط رحیم لطفی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک دارد و دوره مذکور 599,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش برنامه نویسی وب سوکت در Asp.net core(C#) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی