اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش گیل GIL در پایتون یا برنامه نویسی تک رشته ای – با جادی (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش گیل GIL در پایتون یا برنامه نویسی تک رشته ای – با جادی (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

قفل سراسری مفسر (GIL یا Global Interpreter Lock)، یک ویژگی کلیدی در پیاده‌سازی CPython (نسخه استاندارد پایتون) است که بر نحوه عملکرد برنامه‌های چندرشته‌ای در پایتون تاثیر می گذارد. درک درست GIL برای برنامه‌نویسان پایتون به دلایل متعددی از اهمیت بالایی برخوردار است. GIL با وجود ساده‌تر کردن مدیریت حافظه، مانع از اجرای هم‌زمان کد پایتون توسط چندین رشته می‌شود. این امر می‌تواند منجر به کاهش کارایی برنامه‌هایی شود که وظایف محاسباتی سنگینی را به طور هم‌زمان بر روی چندین هسته پردازنده انجام می دهند. آشنایی با GIL به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا محدودیت‌های برنامه‌نویسی چندرشته‌ای در پایتون را درک کنند و الگوهای برنامه‌نویسی مناسب را برای بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌های خود انتخاب کنند. در برخی موارد، ممکن است استفاده از پلتفرم‌های جایگزین پایتون مانند Jython یا PyPy که GIL ندارند، برای اجرای برنامه‌های چندرشته‌ای که به عملکرد بالا نیاز دارند، مفیدتر باشد. آشنایی با GIL به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا در صورت نیاز، پلتفرم مناسب را برای اجرای برنامه‌های خود انتخاب کنند. در این آموزش، ابتدا مفهوم گیل در پایتون و تفاوت آن با زبان‌های دیگر را یاد می‌گیریم.
دوره آموزش گیل GIL در پایتون یا برنامه نویسی تک رشته ای – با جادی (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 23 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط جادی میرمیرانی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش گیل GIL در پایتون یا برنامه نویسی تک رشته ای – با جادی (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی