وبلاگ دوره‌بین

5 راه موفقیت آمیز کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ

5 راه موفقیت آمیز کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ


فهرست مطالب
  • مقدمه
  • 1. بهینه سازی و سئو
  • 2. طراحی اپلیکیشن
  • 3. طراحی سایت
  • 4. پشتیبانی سایت
  • 5. تولید محتوا

مقدمه

صنعت دیجیتال بسیار وسیع و بزرگه و برای تازه‌واردان یا بازاریاب هایی که به دنبال یافتن مقام و جایگاهشون در این زمینه هستن، می‌تونه اقدامی مسئله‌ساز باشه. از کلنجار رفتن با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده تا تسلط بر سئو و بازاریابی محتوا، همه تنها بخشی از چارچوب مسئولیت های یک دیجیتال مارکتر هست. در ادامه با 5 راه موفقیت آمیز کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شیم:

 

1. بهینه سازی و سئو

در حال حاضر رقابت در کسب‌وکارهای اینترنتی در حوزه‌های گوناگون، بالا رفته و همه قصد دارن صفحات و جایگاه های اول رو در اختیار داشته باشن. اگه با علم سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنایی داری می‌تونی کارت رو شروع کنی و به سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاینی که نیازمند این دانش هستن کمک کنی. برای اینکه در این حرفه متخصص بشی، لازمه مطالعات زیادی در زمینه سئو داشته باشی و همواره با مخاطبین در ارتباط باشی. بعد از یادگیری سئو می‌تونی از روش‌های مختلفی مانند جذب پروژه سئو، انجام سئوی سایت به صورت فریلنسری و پروژه‌ای، مشاوره سئو، فروش آموزش های سئو، و... درآمد داشته باشی.

 

2. طراحی اپلیکیشن

سایت هایی که اپلیکیشن های اختصاصی کاربران رو ایجاد می‌کنن از درآمد خوبی برخوردارن. اگه در برنامه‌نویسی تخصص داری می‌تونی کسب‌و‌کار اینترنتی خودت رو در این حوزه شروع کنی. لازمه‌ی شروع این کار تخصص در برنامه‌نویسی اندروید (مانند Java و #C) و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب (مانند CS‌‌‌‌‌‌‌S ،HTML و JavaScript) هست.

 

3. طراحی سایت

جامعه جهانی و همچنین کسب‌وکارهای موجود در کشور بتدریج به سوی آنلاین شدن و تجارت الکترونیک پیش میرن؛ به طوری که پیش‌بینی میشه کسب‌وکارهای اینترنتی در طی سال‌های آینده بخش بزرگی از بازار رو تصاحب کرده و سهم زیادی در توسعه اقتصاد داشته باشن. پس لازمه کسب‌وکارهای سنتی تا جایی که براشون امکان داره وارد این عرصه بشن. حضور در این عرصه با شروع طراحی یک سایت آغاز میشه. اگه در طراحی سایت کد نویسی شده یا بدون کد نویسی مهارت داری، بهتره کسب‌وکار اینترنتی خودت رو شروع کنی و با طراحی یک سایت، فعالیتت در بخش طراحی وب رو آغاز کنی. اما اگه در طراحی سایت تخصص آنچنانی‌ای نداری نگران نباش. می‌تونی به آسونی در یوتیوب و آپارات طراحی سایت رو طی یک یا چند ماه یاد بگیری! بعد از یادگیری طراحی سایت باید متخصص بشی و کمی تجربه کسب کنی. به همین دلیل پیشنهاد میشه که یک سایت برای خودت طراحی کنی تا با طراحی سایت و مشکلات اون آشنایی پیدا کنی. بعدش می‌تونی وارد بازار کار بشی.

 

4. پشتیبانی سایت

وقتی یک سایت فروش و بازدید بالایی داشته باشه، حفظ نگهداری اون سخت‌تر میشه. پشتیبانی سایت یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین کسب‌وکارهای اینترنتی هست. با ارائه خدمات پشتیبانی سایت، می‌تونی محدوده‌ی بزرگی از خدماتی رو که جامعه طراحان و توسعه دهندگان وبسایت به اون احتیاج دارن رو ارائه بدی. برای نمونه میشه به موارد زیر اشاره کرد:

- پاکسازی ویروس

- پشتیبانی آنلاین

- نصب قالب و پاکسازی سایت

- افزایش سرعت سایت

- ادمین سایت و ریدیزاین

 

5. تولید محتوا

تولید محتوا برای یک سایت مسئله‌ای ضروری شمرده میشه که تولید پیوسته و مداوم اون سبب توسعه بهره‌وری کسب‌وکار میشه. شرکت‌های زیادی احتیاج به تولید کننده محتوای خوب دارن. تولید محتوا عامل اصلی سئوی سایت هست و اگه به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل بشی و خوب کار کنی قطعا درآمد مناسبی از این بخش به دست میاری.

 

اگه در زمینه دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن داری، همین الان به بخش دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ سر بزن و دوره‌ای با بهترین کیفیت و قیمت انتخاب و شروع به یادگیری اصولی کن:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی